New Arrangement
Aku mengakui alahan kali ni memang teruk.
Boleh dikatakan jam 8 malam dah kene masuk tidur, pening pening nak muntah teruk sangat. Dah masuk bulan ketiga, memang takder kurangnya mabuk ini. Lain betul pengalaman mengandung kali ni. Baka Pashtun lain sikit kot kerenahnya.
Dari layan perasaan muntah, baik aku lelap untuk melupakan, tetapi disalah ertikan sebagai mengada-ngada, malas dan suka mencari alasan.
Akibatnya, aku dan si dia menjadi agak tegang.
Nak buat apa pun tak boleh sebab tangan aku terketar ketar walau nak gosok baju ngan seterika. Aku mudah menangis dan mengalah. Tak pernah rasa hopeless sebegini. Kalau dulu aku buat donno jer.
Hasilnya, kain baju tak terbasuh, terjemur dan terlipat. Rumah pun dah macam tongkang pecah. Sorang pun tak nak tolong kemas. Memang horrorlah keadaan rumah tangga. Dapur tak berasap, sebab aku tak tahan dengan bau menumis. peti sejuk tu, aku siap mimpi ada orang tolong cucikan. Boleh begitu sekali?
Anak dara sorang lagi akan sebuk dengan buku dan kucing. Takleh nak tolong. Hopeless jadinya.
So kerana aku hot malam tadi, tader sapa peduli, aku buat syarat.
Aku cakap kat laki, 'takpelah bang. Abang balik duduk rumah boss semula, kat sana ada maid"
"Ayang tak leh dah nak buat keje rumah, layan abang, balik keje penat"
"dari tengok rumah ni teruk, ayang tak payah risau la kalau abang tader, kurang rasa besalah"
So it is agree for the time being, aku dok solo kat rumah dengan anak dara aku, slow slow recover mabuk tak sudah ni, until I feel better and able to manage the house again. In fact, aku rasa bersalah, tapi kalau ada manusia tak leh nak paham dan tolong, baik aku mintak temporary separation rather aku marah-marah kerana to deal this sickness alone, and nobody helping. So kalau dia tader, takder sapa aku nak marah. marah kat diri sendiri jer. kalau nak membebel pun, aku sorang jer yang mendengar.
Lagipun aku tak tahan bau laki aku pun. rasa katil tu dah macam ada lori Alam Flora baru lalu. Aku dah dua tiga kali sembur perfume bau dia still melekat. Cadar tu, ada aku tukar ari ari, letak softlan banyak banyak tapi the smell.. .masya allah... camner dulu aku boleh tidur bawak ketiak dia ari ari?
Mungkin dugaan kaki ini makin mencabar.
Tapi nak buat camner. Hopefully this stage will end. Sooner. Aminn...
Boleh dikatakan jam 8 malam dah kene masuk tidur, pening pening nak muntah teruk sangat. Dah masuk bulan ketiga, memang takder kurangnya mabuk ini. Lain betul pengalaman mengandung kali ni. Baka Pashtun lain sikit kot kerenahnya.
Dari layan perasaan muntah, baik aku lelap untuk melupakan, tetapi disalah ertikan sebagai mengada-ngada, malas dan suka mencari alasan.
Akibatnya, aku dan si dia menjadi agak tegang.
Nak buat apa pun tak boleh sebab tangan aku terketar ketar walau nak gosok baju ngan seterika. Aku mudah menangis dan mengalah. Tak pernah rasa hopeless sebegini. Kalau dulu aku buat donno jer.
Hasilnya, kain baju tak terbasuh, terjemur dan terlipat. Rumah pun dah macam tongkang pecah. Sorang pun tak nak tolong kemas. Memang horrorlah keadaan rumah tangga. Dapur tak berasap, sebab aku tak tahan dengan bau menumis. peti sejuk tu, aku siap mimpi ada orang tolong cucikan. Boleh begitu sekali?
Anak dara sorang lagi akan sebuk dengan buku dan kucing. Takleh nak tolong. Hopeless jadinya.
So kerana aku hot malam tadi, tader sapa peduli, aku buat syarat.
Aku cakap kat laki, 'takpelah bang. Abang balik duduk rumah boss semula, kat sana ada maid"
"Ayang tak leh dah nak buat keje rumah, layan abang, balik keje penat"
"dari tengok rumah ni teruk, ayang tak payah risau la kalau abang tader, kurang rasa besalah"
So it is agree for the time being, aku dok solo kat rumah dengan anak dara aku, slow slow recover mabuk tak sudah ni, until I feel better and able to manage the house again. In fact, aku rasa bersalah, tapi kalau ada manusia tak leh nak paham dan tolong, baik aku mintak temporary separation rather aku marah-marah kerana to deal this sickness alone, and nobody helping. So kalau dia tader, takder sapa aku nak marah. marah kat diri sendiri jer. kalau nak membebel pun, aku sorang jer yang mendengar.
Lagipun aku tak tahan bau laki aku pun. rasa katil tu dah macam ada lori Alam Flora baru lalu. Aku dah dua tiga kali sembur perfume bau dia still melekat. Cadar tu, ada aku tukar ari ari, letak softlan banyak banyak tapi the smell.. .masya allah... camner dulu aku boleh tidur bawak ketiak dia ari ari?
Mungkin dugaan kaki ini makin mencabar.
Tapi nak buat camner. Hopefully this stage will end. Sooner. Aminn...
Comments
Post a Comment