Recent Trip
Never cross into my mind that something happen during our Meeting in Ankara.
An accident.
It was our way back to the hotel after that successful negotiation. Seronok sangat kot dah conclude. We were so late to check out from the hotel. Luckily none of us got injured except for some trauma.
Yeah, Malaysian drivers should by hook and crook, to install airbags into their cars.
Mula mula van kami masuk tunnel. Tetiba kedengaran bunyi runtuhan yang amat. Masya Allah, ingat tunnel tu dah runtuh menimpa kami, memang seram dibuatnya. Yerlah, kejadian runtuhan bangunan akibat kecuaian pembinaan atau simply earth quake matters memang kene jangka especially berada di luar negara. Alih alih tengok bumbung van masih utuh.
Rupa rupanya sebuah kereta di belakang telah merempuh kuat. Aku cepat cepat menoleh ke belakang.
Minyak kereta yang melanggar atau van kami tiba tiba laju mengalir keluar, bersama asap tebal dari enjin kereta. Kami cuba buka pintu van, tapi dikunci. Pemandu van pacik turkey itu telah keluar untuk melihat . Tanpa berlengah, Boss kata,
"Min, ko cepat cepat lompat dari tingkap dan bukak pintu van ni" Boss aku panik kerana kenderaan yang lalu ada membaling secara tidak sengaja putung rokok ke atas jalan. Manalah tahu tetiba akan ada satu letupan kan?
Aku yang berada paling hadapan, terpaksa la menggalas beg dokumen penting dan sulit serta berat itu serta merta dan melompat dari tempat passenger ke tingkap pemandu sebab masih terkunci. deym. Lepas tu sorang sorang pun terpaksa keluar ikut pintu driver bila dibuka dari luar.
Lega masa tu pakai pants, ingat nak berfancy kurung, tetapi hikmahNya adalah sesuatu yang tidak dijangka.
Keputusan membawa beg galas kalis air dan durable instead of trolley bag ternyata sangat praktikal apabila kecemasan macam ni berlaku. Kay Ess UU siap pesan mana document trolley bag sebelum ni aku tersengih sahaja. Rupanya ada menda nak berlaku.
Manalah tahu, nauzubillah, kami satu kumpulan berkemungkinan menjadi mangsa kemalangan berserta letupan di bawah satu tunnel di satu kawasan bernama Ankara.
Feeling feeling macam Lady Diana gittew... Uweekkk....
Lesson to be taken for next working trip:
1. Never go back on the same day work finish (too many unexpected things happen)
2. Wear pants, just wear pants, no fancy kurung whatsoever, u still in decent kurung for your own funeral.
3. no bulky document trolley bag to pull, wear a durable backpack ----> kes senang nak lompat tingkap kenderaan elak jadi mangsa letupan. tak pasal pasal.
An accident.
It was our way back to the hotel after that successful negotiation. Seronok sangat kot dah conclude. We were so late to check out from the hotel. Luckily none of us got injured except for some trauma.
Yeah, Malaysian drivers should by hook and crook, to install airbags into their cars.
Mula mula van kami masuk tunnel. Tetiba kedengaran bunyi runtuhan yang amat. Masya Allah, ingat tunnel tu dah runtuh menimpa kami, memang seram dibuatnya. Yerlah, kejadian runtuhan bangunan akibat kecuaian pembinaan atau simply earth quake matters memang kene jangka especially berada di luar negara. Alih alih tengok bumbung van masih utuh.
Rupa rupanya sebuah kereta di belakang telah merempuh kuat. Aku cepat cepat menoleh ke belakang.
Minyak kereta yang melanggar atau van kami tiba tiba laju mengalir keluar, bersama asap tebal dari enjin kereta. Kami cuba buka pintu van, tapi dikunci. Pemandu van pacik turkey itu telah keluar untuk melihat . Tanpa berlengah, Boss kata,
"Min, ko cepat cepat lompat dari tingkap dan bukak pintu van ni" Boss aku panik kerana kenderaan yang lalu ada membaling secara tidak sengaja putung rokok ke atas jalan. Manalah tahu tetiba akan ada satu letupan kan?
Aku yang berada paling hadapan, terpaksa la menggalas beg dokumen penting dan sulit serta berat itu serta merta dan melompat dari tempat passenger ke tingkap pemandu sebab masih terkunci. deym. Lepas tu sorang sorang pun terpaksa keluar ikut pintu driver bila dibuka dari luar.
Lega masa tu pakai pants, ingat nak berfancy kurung, tetapi hikmahNya adalah sesuatu yang tidak dijangka.
Keputusan membawa beg galas kalis air dan durable instead of trolley bag ternyata sangat praktikal apabila kecemasan macam ni berlaku. Kay Ess UU siap pesan mana document trolley bag sebelum ni aku tersengih sahaja. Rupanya ada menda nak berlaku.
Manalah tahu, nauzubillah, kami satu kumpulan berkemungkinan menjadi mangsa kemalangan berserta letupan di bawah satu tunnel di satu kawasan bernama Ankara.
Feeling feeling macam Lady Diana gittew... Uweekkk....
Lesson to be taken for next working trip:
1. Never go back on the same day work finish (too many unexpected things happen)
2. Wear pants, just wear pants, no fancy kurung whatsoever, u still in decent kurung for your own funeral.
3. no bulky document trolley bag to pull, wear a durable backpack ----> kes senang nak lompat tingkap kenderaan elak jadi mangsa letupan. tak pasal pasal.

Comments
Post a Comment