Perth Trip (19 ~ 24 April 2011) Part I



Last minute arrangement, I decided to go with the flow. Kesian plak member dah bayar sewa keta, hotel, etc etc, tak sampai hati plak nak buat hati kering pegi sorang. Kos punya pasal kena amik kira. Bab-bal kecik hati ka, marah ka, tolak ke tepi.....By the way, it was a great trip! Walau nak pegi ni macam perang besar la dengan boss.... Tapi alhamdulillah, top bos terpaksa tangguh miting sebab kena pegi Istanbul ehhehhehehehhehe......



Sampai airport around 5.30 am. Layanan kat imigresen sucks. kena soal-siasat dalam ruang khas lagi! Huhu... cina malaysia semua lepas.....demit la.....





Di airport terus amik keta sewa. Seb baik kaunter bukak.... GPS pun dimasukkan....kami meneruskan perjalanan ke Swan Valley , Gingin dan Cervantes.



Tanda Jalan di Perth...senang jer macam kat Malaysia. yang penting freeway, country road tiada tol......


Antara kenderaan yang banyak adalah treler yang semua bawak dua kontena berderetan...tak terpotong kami dibuatnya....




Buah tembikai liar di tepi jalan... kalau masak, kami kutip!



Berhenti mengambil udara segar... sejuk tu!



Cantik betul scenery, seluas-luas saujana mata memandang...besar betul australia ni!




Laluan kanggaru... Ada terjumpa sekor mati di tengah jalan... tak sampai hati nak amik gambar....





Teknologi jalan yang tak sama la kat malaysia. very good quality! tader lobang-lobang walau treler dua kontena lalu!





New Norcia. Old Art & Culture Appreciation....





Melawat muzium di New Norcia sebelum tour pekan monastery ini.....
Tour ke semua gereja katolik yang ada kat sini....aduii. dalam masjid aku terlelap, dalam gereja aku pun mengantuk.....hampeh.



Tour guide bercerita tentang asal missionary Benedictine monk dan monastery yang diwujudkan untuk mengubah cara hidup kaum peribumi/ aborigine di sini...kira disekolahkan dan dibudayakan cara barat la...seb baik la kita tak sempat di"mat salih"kan macam depa! Kalau tak kami dijemput menyertai concession petang tu.. ehhehehehheheheheh


Bersambung.......

Comments

  1. hahahaha top boss!
    so last-last kau takdelah sorang kan gi trip nih. haha. min, min. sekeras-keras hati perempuan kan, lembut jugak eh? :)

    ReplyDelete
  2. it is more to guilty conscience gaks ahahhahahahhahah....

    top boss sebab dia yg berkuasa bagi duit ahahahhahahahahahah

    ReplyDelete
  3. aku baru abis meeting ngan dia sejam lebih. meetingnye 40 minit je nak discuss benda. selebihnya dok cerita pasal masalah benda-benda lain. tapi kelakarlah pakcik nih. benda tak kelakar, tapi bila dia gelak, aku rasa lawak so aku pun gelak. hihi.

    ReplyDelete
  4. pergh kalau ko boleh gelak, ok la tu... selama ni kami menahan gelak...

    ReplyDelete
  5. pergh kalau ko boleh gelak, ok la tu... selama ni kami menahan gelak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts