Untouchable
Guys, guys, pening I.
Mana taknya, until now I have to stay away from the group.
And if I dah keluar nanti, I guess some people may miss me. Ada yang bersorak tanda gembira. Some may not agree. Some will protest in silence.
Things happpen for a reason. I need to go out since there was an issue about the group leadership. Lagipun I am upgrading my bike. Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor, so group bikers pun bukan satu jer kan?
For fun seeking bunch of bikers, every decision should be made for the member's benefit, not because for interest of the wives... Keputusan dibuat hari tu sebab dengar cakap para-para bini. Kes kecil melibatkan ex-awek seorang itu join group, si bini ternampak masa event (event kitaorang pun, tak melibatkan family bikers, tak der jemputan) dan terus emo, mengadu kepada bini ketua.
Yang bini ketua ni pun satu, kalau majlis kami, respectlah sikit, tahulah ada pakatan sesama mereka tetapi janganlah nak melayan lara seorang para isteri yang budak mentah yang tak habis belajar uni lagi (serius aku tak tipu), nak emo-emo tengok ex awek tu, kami yang jadi mangsa. Aku memang tak respect para-para bini tu sebab diorang tu takder kaitan pun dengan event kitaorang! Very typical malay wives, sorry ye, wa tak respect!
Even for ladies riders for us, we are not given the right to defend the girl. Kuasa bini mengatasi kami para ladies (majoriti pun macam kurang setuju) dan sebab itu aku mahu keluar parti. Kalau orang boleh lompat parti sesuka hati, apa la takat persatuan yang tidak berdaftar di Malaysia pun? Cuma tahap aku tader sampai kena buat press conference, cik kiah oiiii....
So kalau takut bini, janganlah jadi bikers la dek non.... duduk rumah jaga anak atau belek sajer la muka bini tu kan. Dan aku mulai paham punca perpecahan, budak-budak yang merajuk keluar, sebab keputusan yang dibuat tidak begitu wise dan mengikut "suka hati akulah kan?" yang aku rasa tahap budak sekolah rendah... tak geng, tak leh join. Apakah?
Alsan kedua yang diberikan adalah "tiada kemaafan" di dalam kumpulan itu. Huh, aku lagi tidak boleh menerima alasan ini kerana setiap manusia akan buat kesilapan dalam hidup ini, biasalah small matter, forgive and forget la. Sedangkan nabi ampunkan umat, inikan pula kita yang tidak maksum pula tidak mahu memaafkan orang lain? Kita ni kena ingat, dunia ini hanya sementara. la ni boleh lah tunjuk kuasa buat macam tu kat orang lain, kalau yang lebih Berkuasa buat, baru sendiri ingat! Masa tu baru nak menyesal.


'"tak ikut cakap I, u tidur luar malam ni!"
Semoga pemergianku ini membolehkan sapa-sapa single dan dalam diam-diam suka kat aku tu, mai la approach, jangan malu dan jangan segan. Dan bila aku tiada lagi dalam group itu, tiada siapa kata aku tidak boleh didekati kerana tiada unsur-unsur perebutan ok dan aku bukan lagi rider dalam itu group.
Sampai la ni, Abah masih tetap juga nak merahsiakan siapa.
Nape dicantasnya rambut Farah Fawcett tu... :D
ReplyDeletetepaksa yaya...split end problem.
ReplyDeletesengih aku baca paragraph yg last tuh. but true la, hal2 persatuan/perkumpulan laki, xyahla bini2 sebok nak tunjuk veto. n vice versa la kan.
ReplyDeleteitu pasal sya. abes hilang macho dan membuatkan aku totally turn off nak join any ride. x tahan bila ada yang berkata,
ReplyDelete"wei, aku kena balik ni, bini aku dah bising-bising sms marah!"
--> wth? kalu tau bini dok bising, dok rumah jer...
kes paling horror, seorang bini telah menyembunyikan kunci motor, seminggu dia tu tak leh ride! haahhahahahhahahaha.