Coastal Trip
As usual, there will be some driving time for any trip or holiday regardless it is local or in the overseas. That is my mission. Satu kepuasan bila kita boleh test road system diorang ni. Lagi best kalau kena pit stop kat stesen gas to refuel, pengalaman bercakap dengan cashier or any road user for any tips to travel. Tader nak rushing pun. I think one of the way to really experience living in overseas is becoming a travelling citizen walau sekejap sajork. Dan merasa sangat bersyukur minyak kat Malaysia murah tak macam tempat lain!
Only managed to drive in KK, Sabah and Southern Thailand last year. Perhaps during the Chinese New Year holidays, I will be riding to Songkla with Kawa-I. Ride Sakit Pungkok- Pinggang- dan Ada Teluq. Yezza!
Decided with Ms.A that we gonna hit this coastal road in this coming April. We will be driving along the road, berhenti mana-mana to check in any motel, bed and breakfast house for the entire 7 days once we hit Perth city. Western Australia sangat besar untuk diteroka yer. Keje gila!
So my mid year beach trip has to be postponed to the year end.
Looking forward to my first Ozzie escapade. I need to unwind and enjoy the view.

Doakan mak tak gatal nak buat cliff jumping. Or dapat speeding tiket.
Polis ostrolia tak boleh nak kenyit kenyit mata or menggedik macam kat sini :P
Road trip yang masih pending :
1. Autobahn, Germany
2. KK- Kudat-Tawau
3. Corsica, Italy.
4. Silk Road
walawei...laut dia tu mantapsss gilerrsssss...
ReplyDeleteautobahn dah try! hehehe. tapi aku tak drive. dilarang drive sebab aku takde international license and police jermen pun takleh kenyit2 mata kasi phone number ok? hahahahahaha. diaorang sangat strict dan ada standard. tapi memang best. merc kasi lampu kalau drive 120km/h (sebab dia tengah memecut dalam 220km/h gitu). heheheheh.
ReplyDeletekemal - ehheheheh, mau join?
ReplyDeletemala - lucky you. Autobahn Malaysia (Elite highway) on 5 series penah try 220 km/hr. so kalau dapat autobahn jerman conpem more than that.. kenapa 220km? speed trap tak dpt detect :)
aku dh penah drive dr KK-Kudat-Tawau-Semporna.. sblm tu KK-Limbang-Brunei-Miri.. hahaha..gudluck weh! sabah sgtlah mencabar dgn bukit bukaunya...
ReplyDeletewah bestnya sina. mesti penat melayan selekoh bukit bukau itu. dan jalan nya mesti mencabar dengan kondisi nya bukan?
ReplyDeleteaku layan je driving kt sana... penat tu takde la sgt(cuma penatnya sb aku memandu tnpa henti selama 3hari.. mmg mengantuk)..
ReplyDeletetp kna jaga2.. memandu kt sabah mencabar bukan setakat bukit bukaunya..sepanjang jln (kalo yg berbukit bukau tu) esp dr kudat nk ke sandakan before ke tawau.. byk batu2 kapur yg jatuh di tengah2 jalan... batu plak bukan saiz2 kerikil... saiz2 bantal & bucu tajam...
aku & the gang penah terlanggar batu 2 kali... 1st kena dr kudat ke ranau (short cut ke sandakan)batu tajam tu telah berjaya meletopkan tayar keta yg kwn aku bw (patotnya aku yg drive.. tp sb tlalu mgantuk.. tukar driver).. nasib baik sempat tarik stereng dia keluar.kalo tak.. mmg jatuh gaung 1 keta...
pd mlm yg sama.. aku & the gang (keta no.3,4(keta aku) & 5) ms nk dekat smpai sandakan... kami kena lagi sebijik batu kapur ni.. kali ni ntah ler.. mcmna batu tu muncul tak tahu la.. yg tau, tetiba je ada batu melantun2 dr keta no.3 smpai la ke keta belakang (no.7)... yg teruk smpai leaking minyak itam adalah keta aku.. tp alhamdullilah..semuanya slmt spls seminggu bhempas pulas tour around sabah-brunei-miri.. =)