Harapan

10, 11 dan 12 November 2010.

Tarikh keramat. Dengan langkah ini, semua persoalan akan terjawab.

Aku berpegang pada janji kami. Biarkan lagi setahun tinggal, aku dah tak sanggup....

Andai kata he is meant for me, aku terima dengan hati terbuka.Kalau dia cacat, aku akan papah.

Kalau dia susah, aku akan bantu....

Kalau dia sudah berpunya, aku akan meninggalkannya dengan tenang dan sekurang-kurangnya aku dapat gembira untuknya...

Kalau dia sudah meninggal dunia, hanya doa akan menjadi bekalanku padanya...

Terlalu lama aku rantaikan hati dan tekadkan semangat sebab di mana-mana aku berada, jiwa dan kebaikannya terpancar pada orang lain. Dan setiap kali aku nampak, perasaan sebak dan terharu akan menjadi satu sesalan....

Lebih lebih lagi apa yang diwarisi oleh anak aku...

Hahahha kenapa aku jiwang? Sebab tinggal beberapa hari lagi ni.... 9 tahun babe, 9 tahun....

Huh, lepas ini aku boleh menarik nafas lega, dan move forward....

Comments

Popular Posts