Tiang
Semalam kerana mau mengelak melanggar orang yang muncul melintas tiba-tiba, kaki saya terkena tiang tanda nama jalan.
Terasa kebas kaki kiri, tapi saya teruskan perjalanan. Dan semasa sungkit gear, masya allah, sakitnya tak boleh digambarkan.
Bila saya dah nak pitam, saya berhenti motor, tahan teksi. Selamba saya tinggalkan kat tepi plaza damas. Saya tak mo kaki saya kena potong macam adik, yang dah bergelar OKU sekarang. Jika tidak saya adalah orang ke-empat dalam family saya yang kecelakaan pasal motor. Dua pacik dah meninggal akibat kemalangan bawak superbike masuk treler. Adik saya accident tahun 2004.
Masuk unit kecemasan, dan selepas x-ray, rupanya, ibu jari kaki patah, jari tengah dislocated dan sedikit fractured kat tapak kaki.
Terpaksa say good bye temporary selama 2 bulan setengah kepada Kawa-I. Kawa ditinggalkan kat rumah kawan di Sri Hartamas selama itu.
Ya, saya bersyukur sebab kemalangan kecil ini mengajar saya.
Dan lepas ni ada alasan nak utilise parking OKU kat Pusat Bandar buat sementara:P
Dpt MC bape lama min? Take care ok jgn lasak2 sgt
ReplyDeletekau ni j-j... get well soon! jgn lupa daratan, hehehe...
ReplyDeletemin, take care :)
ReplyDeleteaireen- mau 2 minggu... sangap....
ReplyDeletesyannur - thanks... daratan aku tidak lupa, juga dalam tanah punya...
mala - ok, u too.
Aku pernah fractured my big right-foot toe.. tu baru fractured, sakit giler.. Pastu sampai sekarang, toe tu boleh bengkok sikit je, hehehe..
ReplyDeleteBoleh parking kat OKU jugak ke? hahaha, kidding
ye ker yaya? fuh, memang yang sekarang ni rasa macam takder jari kaki jer kalau berjalan....tak rasa langsung my toes...
ReplyDeleteparking OKU tak jadi....maleh nak call management....