Sangkut
KSR sangkut semalam. Di parkir kenderaan jabatan, di antara Fortuner dan Pajero.
Mulanya, aku tinggal kunci motor sepanjang hari Rabu. Bila nak balik, tengok ada orang selit mesej kat tank minyak. Bila call, dia kata, kunci motor aku dia selit tepi ekzos. Tengok ekzos, taderpun. Mungkin orang lain amik. So the next day, tader makna nak park kat tempat sana. Terpaksa divert parkir yang bergrill. So, bila aku park tengah-tengah ruang kenderaan pejabat, driver pejabat plak buat lawak parking rapat-rapat taim depa balik. Sempit gila ruang nak menyelit, 40 cm jerk antara dua kereta . Dah la rumah jauh kat Rawang. naik komuter? Oh tidak..... Pastu ada sorang PAP admin turun ngan sorang M41. Puas la kami dok pikir camner nak keluarkan...Last-last timbul idea kreatif. Kami meng"wheelie" KSR comei tu dan pelan-pelan tolak motor keluar dan lepas...Pergh.... tinggi gak motor aku bila wheelie tegak 90 darjah. My little beast. cayalah 41 tu. Aku tabik! Kalau la Kawa-II sangkut, memang tak sanggup la nak men"wheeliekan" motor. Pengsan! Too bad I did not bring my camera phone. Just want to say thanks to that guy who seemed to know my problem....it is always the stranger who helps... Semoga dia dapat APC tahun ni.
The 41 who wheelie my bike.
The 41 who wheelie my bike.
Bila Kawa-I diwheeliekan. Skill wheelie boleh menyelitkan motor di ruang sempit. X penah direktor filem hollywood buat pun!

Bila Kawa-II diwheeliekan...memang tabah la nak membalancekan...
Comments
Post a Comment