Hollywood Time!
My Best Friend's Wedding

Making N sangat tak tentu arah towards his coming marriage, (maybe putus tunang?) kerana this is only way to pay back for what he did last time. U know what, the reason we broke up in the first place was "I was fat" demmit. Padahal, malam tadi dia confess bahawa dia masa tu tengah nak usha satu awek, and takder alasan lain nak dump aku... Pastu awek tu tak jadi on ngan dia, padan muka, and merana la pacik tu bertahun-tahun, menyesal kerana tak menghargai aku, kononla kan... Sebenarnya N, aku masa tu baru mengenali K, bapa Fatiha. I was two timing u already :P. Siang dating K, malam dating ngan N. So bila dia kata malam tadi, aku akan mungkin jadi "back up" plan for him and the girl, ok fine...aku balas balik, paling busuk later ko akan jadi my "spare" BF jer. huh, revenge is sweet!
Notting Hill

At the same time, I will be knocking someone's door. Remember when Julia came back to Hugh's place asking him to be with her, no matter what...some sort like wanting him back. Yes, the person is K, who was with me, when I was a bit broken hearted and miserable with N punya perangai. K fought to win my love, leaving his 5 years-girlfriend for me, which I truly salute and appreciate. Couples of years, I asked K to marry me again, knowing Fatiha needs a father. Lepas dah settle tunggu seminggu, aku pulak called off the wedding. K was broken hearted. he quit his job, changed his phone numbers and asked his friend not to make contact. It happened again when I asked him the second time. Fuh sungguh the runaway bride....

I know I was being a jerk...even all his siblings has denied my request to be their facebook friend.so selama ni aku nampak K was the only one who fought for me but what keeps me away was his stupid family. Not K. Here I come......You are the most deserving person I need to be with now... and Fatiha needs you.
Eat, Pray, Love

Ok, kalau K masa tu dah ada family, it is ok, at least I have the gut knocking his door and face the stupid family again, begging for forgiveness. Perjanjian kami untuk "cool off" 10 tahun kan dah dekat expiry date, so I need to make the first move... Kalau tak dapat K balik, at least aku puas hati... Dah cuba. Bukan nak tunggu je tader hasil datang. So harap tahun depan bila everything looks in order, aku akan mengambil cuti menenangkan fikiran. Fuh, memang panjangla cerita ni, tapi aku tetap aku, tahu apa yang nak. Kalau aku solo pun lepas ni, aku tak kisah, sebab aku ada.....

Satu pintu lagi untuk diketuk... Jacob, the rebound.... because when those two men's lives were were greatly affected by me, knowing you very well, I know I can make your world to revolve again. I am your super natural force. Yeah, I feel so good. Taking charge in my own love life is at my own will. Bukan nak menangis dan berserah, macam mangsa keadaan. Aku bukan perempuan lemah! Walau plan aku nampak kejam, tapi who knows, it might work. Kalau tader apa hasil, aku sangat puas hati dengan jawapan teka-teki yang bermain di benak kepala ini, bertahun-tahun, setiap malam memikir.
Thanks N, for your current presence. You are my wake up call. Your "Julia Roberts" :P
Another Julia's movie that inspires me....
min, fatiha tu anak ko yg sulung ke? yg sebaya ngan fira? adam tu sapa plak? confuse mak
ReplyDeletefatiha anak sulung dan adam anak kedua.
ReplyDeleteI would say go for bapak fatiha..after all you already know him luar dlm, dlm kain semua..haha..if mmg tak de jodoh nak buat mcm mana kan..sekurang2nya dia mmg bapak kandung dari cari bapak baru..sekarang ni ngeri weh..silap2 kerana cinta, anak yg jadi mangsa nafsu serakah lelaki..sometimes extended family yg suka buat celaka, who r they to kecoh2 hidup rumahtangga org..unless la kalo laki tu kaki pukul ke drug addict ke lojik la kan, or ko pompuan jahat ke yg dorang anti sgt..but then again pon apa hak dorang nak runtuhkan masjid..i pray for your best, j-jay..hopefully ada la laki terbaik utk hidup ko n fatiha :)
ReplyDeletetu ler farah. It takes an incident to let an opportunity comes in, we just keep trying. Thanks for your support dear.
ReplyDelete