The Expandables

Sungguh tak sangka. Cempedak jadi nangka. Nangka yang best ok! I feel like crying watching this movie.
Jalan cerita : Simple, permulaan cerita lebih kepada otai-otai membuat comeback dalam ini filem. Seronok tengok Sly, Bruce Willis dan Arnold, Governator tetiba macam boleh menjadi geng. Jet Li pun nampak relax. Mickey Rourke? Fuh, sejak bila mamat ni berketul ketul macam giant?
Dialog : Cerita hero, oneliner of course, satu kemestian kan? Tader dialog meleret kerana adengan combat adalah nadi kepada cerita ini. Combat scene yang sangat menarik kerana disusun rapi oleh teknik dan kamera angle yang membuatkan jantung penonton boleh berdegup kencang bila melihat darah, kepala bersepai dan ketulan daging berselerakan sana sini. Yang best, takder CGI yer. Nampak sangat real. Puas hati. Mengingatkan bahawa filem aksi macam ni walau signature Sly Stallone sebagai rambo sangat ketara sebagai pengarah, ia boleh dikategorikan antara filem aksi terbaik tahun ini.
Macho-macho heroes ni, mereka ni sebenarnya jiwang. Tengoklah, korang mesti gelak!

Comments

Popular Posts