Soal Hati

Serius aku sangat merindui zaman bila x-kpsu aku tu ada kat ofis ni.
Kami memang otak gila-gila. Penuh jer idea yang bernas dan tidak masuk akal.

Sangap jugak aku sekang ni. Sejak orang tu masuk, ramai jer rasa macam lemau ofis ni. Tak happening. Withdrawal syndrome aku makin lama makin kronik.

Aku bukan tidak mahu bersangka baik. Instinct aku memang kuat. Kalau hati kata macam tu, macam tu lar aku akan buat. Aku pun bukan jenis mudah nak benci orang tanpa sebab. Manusia jahat sekali pun, kalau nur kebaikan dia aku boleh nampak, aku senang mendekati. Apatah lagi kalau orang yang nampak luaran baik tapi aku dah cuba nak masuk, tak boleh, memang tak boleh paksa. Ada sesuatu yang mencurigakan pasal orang ni.

Pernah tak korang tak suka kat sesorang walau orang tu tak buat salah? Inilah cabaran kat tempat kerja. Terpaksalah aku terima dan bersikap professional. What to do, EQ aku agak lemah, so pepandai la aku nak membawa diri.

All the best to myself!

Comments

Popular Posts