Lensa

Beberapa bulan lalu, bilik pejabat aku dimasuki dan beberapa barang telah hilang dari atas meja. Termasuk sebijik kamera Olympus for underwater yang aku jarang guna.

Kebetulan kamera itu ada insurans kecurian yang aku bayar RM50 semasa beli.

Setelah buat laporan polis dan claim kepada syarikat insurans, selepas 3 bulan, baru dapat voucher dari Fotokem. Voucher RM800 plak tu, ikut harga semasa beli.

Setelah puas berfikir, akhirnya, aku membuat keputusan,

.
.
.
.
.


Telephoto lense EF-S55-250mm f/4-5.6 IS.


Yg Penting Image Stabilizer yang tidak mencacatkan gambar den. Lensa ini aku top-up RM200 jer :P

minggu ini jugak aku akan dapat replacement Olympus Tough yang masuk air semasa di sabah ari tu.


cubaan menggunakan speedlite dengan staff menjadi model tak berbayar! Notice how I pantul from the window's reflection.

Comments

Popular Posts