House

Finally, after so many consideration, I made a decision.
House hunting!
Got a good deal for RM200K condo next to hartamas, freehold and the rental yield is so good. RM1300 against RM900 monthly installment payment, minus the maintenance still leave you with RM250 kalau disewakan kepada orang lain.
I am eligible to get around RM250K loan for RM300K condo which is bigger, kalau boleh. Kalau rumah di Rawang ada hasil, minus around RM60K my share in that house, it is still around RM240K. Minus with my EPF money RMRM30K, it will be RM210K. Still can afford to pay but have to let go some items. Let me think again lar kan. After all, it is safe to be moderate right?
Now already bought my fridge, my hob set for the kitchen. Tengah usha dryer and some lighting item. Set sofa dan yg lain apabila sudah dapat kunci rumah. Berangan gak nak buat plaster ceiling with modern touch, so Sekarang, baru nak cari konsep hiasan.
I know RM200K kalau condo macam tak berbaloi. Tapi memandangkan satu hari nanti anak-anak tidak perlu pindah keluar kalau belajar atau berpindah di KL. Tak boleh imagine the young Fatiha has to take bus, LRT, Monorail to town area pagi-pagi for work and studying kalau kami di Sepang atau di Putrajaya. Cukupla aku terseksa sekarang.
best part, disebabkan lokasi strategik - dekat sekolah, dekat masjid, kompleks kerajaan, jalan duta, highway, Jln Ipoh dan senang ke KL, the appreciation value can go up to RM300K for that condo.
Yup, it was good to know after all these years, i can afford to have my own place with my own money.
200k untuk kondo di hartamas sgt berbaloi. amik aje...
ReplyDeleteyup, berbaloi. lepas ni memanjat tangga bhg pinjaman perumahan...
ReplyDelete