Dari Bangsar Ke Rawang
As usual, kedai Motor Ban Guan Thye memang terbaek!!!!!!
Lepak ngan Adrian, pastu Rosyam Nor lookalike, gelak-gelak, macam kedai motor aku yang punyer... Pastu ayah aku datang. Mahu menemani aku menghantar balik Kawa aku dan aku hantar dia balik Gombak ngan Cik Saga.
Fuh, seb baik bapak aku approve, mahu digosok gosok beberapa kali Kawa I (kawa-ii in jap means cute!)dan duduk atas seat (jeles la kot, sebab Cik Honda aku dah bagi dier pegi masjid). Bila aku mentioned nak modify, dia tak cakap apa pun, maknanya dia pun tak amik port sangat, huhu. Adrian yang memang teman tapi mesra, tetiba kaku tengok bapak aku hahahahahahahah...Nanti kita pegi dating makan pizza, yer?

Adrian Lee at work!
Jadi hari ini Encik Jamil telah menjadi marsyall kepada trip Kawa I dan aku balik ke Rawang dalam mode break in period. Stage 1 completed.
On the way balik, aku tak berani pecut kerana motor ini sangat ringan. Masuk Kembara pun lepas... Tapi cornering, braking memang best. Pick up memang kelas! Sungkit gear takder masalah. Masa test suspension naik bahu jalan, sangat mengujakan sebab ia adalah adik beradik kepada dirt bike atau dalam kategory Enduro Off Road. Langgar lubang kicik pun, pun tader masalah. Atas jalan biasa, nampak sporty. Minor problem masa turun bukit, enjin macam tak boleh nak cope with gravity factor, mengaum sket...
The reason for me to buy this kind of lifestyle bike, due to my work nature - going to site, kebun-kebun, layan motorcross dan sesi photography assignment, mode transport yang comel dan boleh dibawa ke mana-mana hatta ke luar negara naik train .Nak beli Dmax tak mampu lah ehheheheheheh. Tapi kalau ada rezeki orang nak sponsor Ducati Hypermotard apa salahnyer?


Kawa II? Motor-Mampu-Milik kalau naik ompatpulutempat. Er-6f
Lepak ngan Adrian, pastu Rosyam Nor lookalike, gelak-gelak, macam kedai motor aku yang punyer... Pastu ayah aku datang. Mahu menemani aku menghantar balik Kawa aku dan aku hantar dia balik Gombak ngan Cik Saga.
Fuh, seb baik bapak aku approve, mahu digosok gosok beberapa kali Kawa I (kawa-ii in jap means cute!)dan duduk atas seat (jeles la kot, sebab Cik Honda aku dah bagi dier pegi masjid). Bila aku mentioned nak modify, dia tak cakap apa pun, maknanya dia pun tak amik port sangat, huhu. Adrian yang memang teman tapi mesra, tetiba kaku tengok bapak aku hahahahahahahah...Nanti kita pegi dating makan pizza, yer?
Adrian Lee at work!
Jadi hari ini Encik Jamil telah menjadi marsyall kepada trip Kawa I dan aku balik ke Rawang dalam mode break in period. Stage 1 completed.
On the way balik, aku tak berani pecut kerana motor ini sangat ringan. Masuk Kembara pun lepas... Tapi cornering, braking memang best. Pick up memang kelas! Sungkit gear takder masalah. Masa test suspension naik bahu jalan, sangat mengujakan sebab ia adalah adik beradik kepada dirt bike atau dalam kategory Enduro Off Road. Langgar lubang kicik pun, pun tader masalah. Atas jalan biasa, nampak sporty. Minor problem masa turun bukit, enjin macam tak boleh nak cope with gravity factor, mengaum sket...
The reason for me to buy this kind of lifestyle bike, due to my work nature - going to site, kebun-kebun, layan motorcross dan sesi photography assignment, mode transport yang comel dan boleh dibawa ke mana-mana hatta ke luar negara naik train .Nak beli Dmax tak mampu lah ehheheheheheh. Tapi kalau ada rezeki orang nak sponsor Ducati Hypermotard apa salahnyer?

Kawa II? Motor-Mampu-Milik kalau naik ompatpulutempat. Er-6f
Comments
Post a Comment