The Final Dive

Too bad that My Olympus Tough masuk air. Mau aku jerit stress kerana tengah mau tangkap gambar nemo, tetiba camera x leh on.Deym! Yang tinggal hanya gambar-gambar yang diambil sebelum kejadian.




My tank, BCD and regulator with my name on it. sangat cool


Behind me is Gareth, one of the instructors.


Billy giving the instruction to Discover Scuba Students.



Sebelum kejadian.Frust sebab tak sampai 5 meter kamera buat hal.


Seb baik Joanne sempat klik klik the day before. Adalah jugak kenangan kan?



Me, in the left, having Hovering (floating) Test. Maintain Neutral Buoyancy without fin touching the floor while letting your upper body naik turun with breathing control (Fin Pivot). Gila macam buat kelas yoga dalam air.




On our way down to 17 meter below. Descending is not fun with pressure in the ear. I had to equalize (blowing my nose) sehingga macam nak pecah gendang telinga in every meter turun!


Goon mengurat ikan...


Penghuni Taman Laut kesepian...


Lagi ikan. Aku pulak usha sekor ikan kat depan tu. Ikan pun ikan lar! Anak ikan sudah lari....


Eheheh, siput babi laut?


Ikan yang mempunyai seakan-akan dua mata?



Ular tedung laut? selambak derk jer lalu depan kami...



Keadaan laut pada ketinggian 16 meter bawah paras laut. Very nice right? Alhamdulillah....

So today, it was fun too though I was mourning for my camera. Lepak-lepak di Mamutik again bersama Billy dan Gareth. Tak abis-abis la mat salleh dua ekor mengutuk orang German, orang Russia, orang Perancis, macam bagus lar kan? Sporting-sporting diorang, aku berjaya tangkap Gareth yang peeping tom. Ces!

Tomorrow I will be sitting for my final exam. Then I am looking forward to catch my flight for KL. Home sweet home!

Comments

  1. marmalade07:42

    wahhhhhh! what an experience! sungguh cantik ok. tapi aku tak berani ah diving. hahahaha.

    ReplyDelete
  2. yup, diving is like a rebirth. u learn how to walk again, like being on the moon kinda thing. Amazingly our lungs are the most vital and powerful organ for us to control against sea deep pressure and how to stay floating in the water. Its like inflating and deflating a balloon and u r the balloon itself. fuh....

    i recommend u to have Discovery Scuba Diving (introductory) first if you have chances.
    Really worth it!

    ReplyDelete
  3. ye mala.. u shud try DSD.. then u'll fall in luv wit scuba!!!! aku dh kena sampuk antu air.. tu yg tgedik2 nk amik lesen tu....

    min.. i envy uuuuuu!!!! turn aku lmbt lagi... bln depan!!! argh!!!

    ReplyDelete
  4. sina - kejap lagi tuuu.. pejam celik pejam celik, tup tup, hari yg dinanti akan tiba. nanti dapat lesen, moh kita buat trip bramai ramai....

    ReplyDelete
  5. min, bukan ikan memang ada dua mata ke? heheheh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts