Dengki

Ada orang curi laptop aku di pejabat semasa aku di Putrajaya jumaat lalu. Motif?

Niat baik nak tolong amikkan soalan PTK, pastu harapkan pagar, pagar roboh dan kambing itam mengembek masuk.

Memang bangsa Melayu memang keparat. Wa tau la lu dengki sama gua. Selama wa tinggal barang wa, tader plak ada tangan yang gatal nak usik laptop comel wa.

tapi wa tak patah semangat. wa tau sapa wa kena kena jumpa dan nak kena buat.

Memang wa sedih sebab yang buat tu orang dalam. Dalam CCTV yang maha bodoh mengadap lif, sesapa boleh keluar masuk bawak beg. dah la tangga kecemasan tader CCTV. Bingai!


Sedih-sedih wa, adik wa nak tolong, alhamdullilah. wa dah nampak Macbook yang serba putih dan sesuci hati wa yang ikhlas nak tolong department wa buat keje-keje yang berfaedah. Mak tak heran la kalau yang mengambil Compaq CQ20 wa yang comel dan canggih tu memang tader kelas langsung.
Nanti wa tayang Macbook wa kat opis tu , janganlah tejojol bijik mata plak tengok aku mengusung dari bilik aku ke bilik KP. And no more personal lappie for office work after this!





Welcome to mama!


Comments

  1. wow! Macbook! cayalah Min!

    anyway, so sorry about what happened. sabar ye. manusia dengki ni mmg bersepah.

    btw, cakap wa lu ni dah macam Rosli lak :D

    ReplyDelete
  2. min, kesian kau. aku harap orang yang curi tuh akan gatal tangan seumur hidup heheheh.

    ReplyDelete
  3. aku harap org yg curi tu pasni makan pakai kaki

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:25

    hadi - memang bersepah. dengki adalah penyakit jiwa.

    mala - sokay. aku harap tangan dia gatal, bernanah dan kudis pastu kena potong.

    frankie - ahahahah, pakai kaki? wah gila OKU.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts