2012 versi saya
Aku menggagahi diri membeli tiket di kaunter. Memang penuh dengan manusia. Tapi nak buat macam mana, si kecik minta cerita ini ditontoni dalam versi mega dan penuh sound effect. She was excited to see the trailer on t.v and since she did score her exam well and got the first placing again, after weeks of no mall visits, it is time to chill down.
OK, back to the movie. It was like watching the Sim City in Desctruction Mode (if it does exist!). Though I cannot relate much with the polar reversal theory and the solar flare, to see the movement of earth plate changing its course and those massive super tsunamis, itu cukup mengerunkan.
Terfikir bahawa manusia tak kira apa bangsa dan agama masih tetap percaya Kiamat itu akan tetap berlaku.
Mungkin ramai sekarang ni berebut nak tengok macam mana rupa kiamat versi Amerika di mana Presidennya adalah hero yang cuba menyelamat manusia dengan kapal "Noah' Ark" yang dioutsource kepada kerajaan China, tapi persediaan hari kiamat sebenar, adakah kita betul-betul bersedia?
Comments
Post a Comment