Tora Datang Lagi!

Kali ini aku nak melakukan magis tapi tak nak la bagitau apa magisnya.

Aku perasan lar dengan sikap diktatorship, pemerintahan ala kuku besi keje kat opis boleh jalan!

Pernah esok ada majlis menteri nak rasmi, ink printer dah habis satu jabatan. tepaksala bohong sunat.

nak buat macam mana, imej kena jaga. belakang nanti kira. Janji dapat print.

dan hari ni benda yang sama berlaku. Paksa atau paksa rela, aku tak kira plastik cover report setebal 60 muka surat tu kena ada. Ko carikla lubang cacing mana. kalau dulu aku boleh cari  paip tembakau nak buat prop teater ASWARA semasa Udeepeeayy sebuk cari aku nak bagi STS padahal aku merempit pegi CM, punggah  dan bawak satu beg besar air batu atas motor buruk masa penempatan kampung punya majlis, sorang-sorang plak tu dan buat muka seposen mintak sponsor  ribuan lemon  kat ahli politik a.k.a ADUN kawasan sebab budget ciput UdayPeeAyy untuk projek kampung, takkan 2 rim plastik korang tak leh nak kawtim?

Inilah sikap bila sesetengah bahagian suka amalkan last minute christmas shopping. bila barang abis, tak reti reti nak order. sampai masa nak pakai, terhegeh hegeh cari quotation.

Instead of arif bab-bab kewangan, aku termahir plak bab-bab tukar menukar. paham-paham jer la nak idup.

Comments

  1. oh aku rindu pementasan teater tersebut...

    ReplyDelete
  2. ko patut bagi aku CD teater tu kan sebagai tanda penghargaan? heehehehehehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts