Pasca Bajet
Ingat dah boleh tutup buku relax-relax kejap, dah plak kena buat keghoje laks. Keghoje mana mau letak fulus kalau dah dapat.
Ada yang nanti kena terer bab-bab lantik konsultan. Ada yang kena plak mahir plak bab-bab tender. Yerlah selama ni duit tu orang lain pegang. Berjaya gaks tektik bos tolong working group tu. Tak sia-sia datang tingkat 10, memang kita datang nak mintak tolong tapi tak mengharap la kan.
Aku bagitau bos, jom tubuhkan perbadanan. Ada chance nak pakai corporate pant suit. pastu boleh masuk keje 9 pagi, tader WPI, WP2 atau WP3. Wiken datang keje pakai jeans.
Pastu ada pantry dengan coffee maker. Ada tea lady tukang buat teh ker kopi. Ada despatch boleh tolong pegi bayar bil, tapau goreng pisang atau nasi lemak.
Pergh, verangan! Ingat kompeni bapak ko punya!
In reality, kita akan lagi bersemangat kalau ofis tu sangat kondusif. Ececececececce.
Ada yang nanti kena terer bab-bab lantik konsultan. Ada yang kena plak mahir plak bab-bab tender. Yerlah selama ni duit tu orang lain pegang. Berjaya gaks tektik bos tolong working group tu. Tak sia-sia datang tingkat 10, memang kita datang nak mintak tolong tapi tak mengharap la kan.
Aku bagitau bos, jom tubuhkan perbadanan. Ada chance nak pakai corporate pant suit. pastu boleh masuk keje 9 pagi, tader WPI, WP2 atau WP3. Wiken datang keje pakai jeans.
Pastu ada pantry dengan coffee maker. Ada tea lady tukang buat teh ker kopi. Ada despatch boleh tolong pegi bayar bil, tapau goreng pisang atau nasi lemak.
Pergh, verangan! Ingat kompeni bapak ko punya!
In reality, kita akan lagi bersemangat kalau ofis tu sangat kondusif. Ececececececce.
Comments
Post a Comment