Top Brit Boy Group
Bila dengar balik lagu-lagu boy group dari Britain ni, aku tetiba jadi sayu, kelakar dan macam macam lar.
Mendengar semula bagai mengembalikan zaman sekolah sekolah dulu ketika Walkman menjadi aset penting kalau nak layan waktu prep petang atau malam. Majalah-majalah teeny booper seperti Smash Hits menjadi pembelian wajib sebab nak dapatkan pin up poster (dulu 1 pound baru 4 hengget, boley arr nak kem kat member-member pegi UK). Damn, memang kelakar dan "eyot"* betul!
* equals to selebet!
Yang femes-femes dulu, kalau korang masih ingat (ikut tahun diorang start glamer):-
Take That - Aku suka Gary Barlow ngan Mark Owen tu. Rupa cute atau jambu dengan imej bersih menjadi faktor kegilaan remaja-remaja zaman tu. Budak jahat - Robbie William, penuh dengan controversial statement. Tapi Robbie lebih berjaya dengan kerjaya solo berbanding yang lain. Comeback pun sudah, world tour jer belum.

Lagu Femes - Back for Good, Never forget, Everything changes dan cover song How Deep is Your Love.
Boyzone - Antara favourite group aku. lagu memang best walau diorang banyak buat cover, okla sebab suara Ronan Keating sedap dan arrangement memang fresh. Timeless.

Lagu Femes- And I, Everyday I Love You, Words, Love me for A Reason, I love the way you love me (nottinghill OST), No Matter What.
PJ and Duncan (Ant & Dec) - Pop Duo,yang muka memang tak hensem tapi lawak, lagu pun tak banyak yang best, satu jer one hit wonder yang aku rasa memang best - Eternal Love. Tapi okla sebab diorang berjaya menjadi hos rancangan-rancangan tv kemudian hari.

Lagu Femes - Eternal Love. Kalau remake lagu ni, buang jer part rapping Ant tu. conpem malatops!
911 - Boy group yang debut album memang penuh lagu best best. pastu senyap jer. tatau la apa jadik kan? lagu-lagu diorang ni dah evolve macam Backstreet Boyz sket. Banyak fast beat dan sesuai untuk techno remix. ala ala Rick Ashley. hahahah lagi la vintage kan? Tapi sekarang pun si Vanessa Hudgens (High School Musical) pun dah buat remix "Baby Come Back to Me". Memang best.

Lagu Femes - Body Shakin, Dont Make Me Wait, Love Sensation, Baby Come Back to Me, cover song "More than a Woman" dan lagu-lagu dalam album debut tu. Aku nak carik balik. Ada ker hah?
West Life - Aku suka West life sebab lyrics lagu ala ala poetic. Yerla, ballad song dia memang best, kira tangkap leleh gaks la sebab sesuai untuk orang putus cinta. Korang mesti ada saat-saat jiwang dengar lagu diorang kan? hahahah

Lagu Femes - Flying Without Wings, Swear it Again, If I Let You Go, Season in The Sun, Queen of My Heart dan sewaktu dengannya.
Perasaan tak? lagu-lagu diorang walau corny dan cheesy, at least liriks tader lar lucah-lucah, video clips pun clean. pendek kata,aku dah muak lar dengan lagu sekarang yang ntah apa-apa. Kejap nak tunjuk tu, nak dedah ni pastu ke arah nak ajak main jer. lagu lama-lama gaks yang best, kan?
Gambar-gambar ini dipilih masa diorang mula-mula fames. Korang penah tak menggayakan fesyen rambut, baju atau sewaktu dengannya?
Mendengar semula bagai mengembalikan zaman sekolah sekolah dulu ketika Walkman menjadi aset penting kalau nak layan waktu prep petang atau malam. Majalah-majalah teeny booper seperti Smash Hits menjadi pembelian wajib sebab nak dapatkan pin up poster (dulu 1 pound baru 4 hengget, boley arr nak kem kat member-member pegi UK). Damn, memang kelakar dan "eyot"* betul!
* equals to selebet!
Yang femes-femes dulu, kalau korang masih ingat (ikut tahun diorang start glamer):-
Take That - Aku suka Gary Barlow ngan Mark Owen tu. Rupa cute atau jambu dengan imej bersih menjadi faktor kegilaan remaja-remaja zaman tu. Budak jahat - Robbie William, penuh dengan controversial statement. Tapi Robbie lebih berjaya dengan kerjaya solo berbanding yang lain. Comeback pun sudah, world tour jer belum.

Lagu Femes - Back for Good, Never forget, Everything changes dan cover song How Deep is Your Love.
Boyzone - Antara favourite group aku. lagu memang best walau diorang banyak buat cover, okla sebab suara Ronan Keating sedap dan arrangement memang fresh. Timeless.

Lagu Femes- And I, Everyday I Love You, Words, Love me for A Reason, I love the way you love me (nottinghill OST), No Matter What.
PJ and Duncan (Ant & Dec) - Pop Duo,yang muka memang tak hensem tapi lawak, lagu pun tak banyak yang best, satu jer one hit wonder yang aku rasa memang best - Eternal Love. Tapi okla sebab diorang berjaya menjadi hos rancangan-rancangan tv kemudian hari.

Lagu Femes - Eternal Love. Kalau remake lagu ni, buang jer part rapping Ant tu. conpem malatops!
911 - Boy group yang debut album memang penuh lagu best best. pastu senyap jer. tatau la apa jadik kan? lagu-lagu diorang ni dah evolve macam Backstreet Boyz sket. Banyak fast beat dan sesuai untuk techno remix. ala ala Rick Ashley. hahahah lagi la vintage kan? Tapi sekarang pun si Vanessa Hudgens (High School Musical) pun dah buat remix "Baby Come Back to Me". Memang best.

Lagu Femes - Body Shakin, Dont Make Me Wait, Love Sensation, Baby Come Back to Me, cover song "More than a Woman" dan lagu-lagu dalam album debut tu. Aku nak carik balik. Ada ker hah?
West Life - Aku suka West life sebab lyrics lagu ala ala poetic. Yerla, ballad song dia memang best, kira tangkap leleh gaks la sebab sesuai untuk orang putus cinta. Korang mesti ada saat-saat jiwang dengar lagu diorang kan? hahahah

Lagu Femes - Flying Without Wings, Swear it Again, If I Let You Go, Season in The Sun, Queen of My Heart dan sewaktu dengannya.
Perasaan tak? lagu-lagu diorang walau corny dan cheesy, at least liriks tader lar lucah-lucah, video clips pun clean. pendek kata,aku dah muak lar dengan lagu sekarang yang ntah apa-apa. Kejap nak tunjuk tu, nak dedah ni pastu ke arah nak ajak main jer. lagu lama-lama gaks yang best, kan?
Gambar-gambar ini dipilih masa diorang mula-mula fames. Korang penah tak menggayakan fesyen rambut, baju atau sewaktu dengannya?
hahahahaha aku suka boyzone dengan westlife. aku suka westlife nyanyi lagu uptown girl. boyzone memang antara boyband yang still jadi fav aku.
ReplyDeletetapi kau nyeh boyband nih banyak brit/ireland. backstreet boys, nsync, american boybands kau tak minat?
aku tak minat jugak sebenarnyeh.
aku lebih suka brit/irish/welsh band sebab agak berbeza sket ngan american boyband. And what keep them struggling to make it to american music scene, it is always The Beatles kan?
ReplyDeleteAda gak band/solo artist cam the corrs, solo artist enya, dido yang aku minat.
I think Brit music scene taderla gempak cam american, tapi perasan tak lagu diorang ni macam dengar banyak kali memang tak bosan kan?
the irish gonna bomb ya because ye said westlife and boyzone as "Brit"
ReplyDeletetak perasan plak westlife ngan boyzone are from Ireland.
ReplyDeletememang lemah geography :)