Alone

Susah gaks jadi loner ni.

Tak kacau orang, orang kacau kita. Pastu kita plak disalah tafsir sebab macam takda kawan, takda pasangan, takda harga diri, takda apa apa.

Aku tak bercakap, tak bergaul, tak berinteraksi pun ada sebab. Sangat banyak sebab.

So janganlah anggap aku sombong. Ada manusia lagi teruk, berbaik baik dengan kita semata-mata nak korek rahsia, pastu ditikam kita plak. Apatah lagi nak tolong kalau kita dalam kesusahan. Lagi ditepuk, disorak gembira tengok kejatuhan kita.

Tu yang aku kalau boleh cuba elak. Sebab mentaliti orang kita di Malaysia masih tahap haprak.

Sorry la aku tak bermaksud nak sakitkan hati sapa sapa.

Macam peribahasa, "While in Rome, do what Roman do". Itu yang terbaik kan?

Comments

Popular Posts