Weekend oh weekend

I am not going anywhere this weekend.

Too many outing and long distance trip for the months of June, leaving my pocket empty. Tomorrow, another trip to Melaka for Kursus Induksi. Gila betul.

I realized I have spent money on my petrol and toll roughly about RM600 monthly from Rawang to KL and so and so.

Argh, stress bila la komputer pejabat nak sampai. Pakai laptop sendiri buat kerja office. Nak tinggal kat office, takut kena pecah (kpkt dah rugi beribu-ribu hilang laptop, hilang projector, hilang kereta pejabat pun lagi lar). Bawak pegi keje naik motor, dah jatuh kang rosak lar plak laptop kedua ni. laptop pertama dah terbakar kerana overheat buat keja kat ofis. dua accident kat jalanraya pun laptop pertama masih lagi tough tetapi dah nasib agak malang lar.

takder komputer nak buat keja lagi parahkan? dah 6 bulan ni, aku belanja almost 3K on travelling expenses iaitu sama harga sebijik laptop?

so perancangan aku untuk tahun 2010 (gila lama nak execute ni) ialah membeli rumah berhampiran tempat kerja.

itupun tunggu adik bongsu aku dapat masuk asrama lepas PMR. tak berani nak tinggal sorang kalau aku pindah plak. perempuan plak tu. nak tukar sekolah, sangatla tak digalakkan kerana tahun periksa dia plak.

atau mintak tukar ke institut latihan kpkt di templer park rawang kalau jadual siap pada tahun yang sama.

kadang-kadang pilihan tu sangat terhad. orang lain mungkin lebih sikit bernasib baik. tu pun lagi mau komplen kenapa hidup macam susah?

so aku berdoa agar komputer baru tu sampai bulan julai. Boleh aku merempit semula.

kos? RM5 duit minyak sehari, sebulan baru RM100, walau aku azab la nak isi minyak ari ari kat stesen minyak.

RM500 lagi tu aku nak masuk ASB. eheheheheh. Julai, Ogos, September, Oktober, November, Disember, fuh sempatla nak menabung balik.


Buku yang aku gigih nak abiskan weekend ni. gila dragging,very one dimention punya jalan cerita



Motivational Book yang best. Highly recommended.



Dalam senarai bulan Julai punya. Ala ala To Kill the Mockingbird.




Ni pun. Pembaca Kelab Buku Oprah kata best, aku iyer jer la dulu.

Comments

  1. kau boleh eh baca buku motivational macam tuh. aku susah sikit ah. aku skang pun tengah berusaha nak abiskan buku-buku yang ada, gile malas! patut semua buku dibuat movie, boleh tgk dalam masa 2 jam and that's it! hahahahahah

    ReplyDelete
  2. ahhahahah, baca motivational books ni sebab aku beli taim promo kat MPH. 3 for 2 price tag.

    well i truly miss the time that we can engage so deeply with the story books. these days, kita tader masa kan?

    aku baca 2 chapter, pastu tetidur. ehhehehehehehe. tgk vcd pun tertidur.

    ReplyDelete
  3. aku sokong part simpan duit dlm asb...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts