Tempat Jatuh Lagi Dikenang, Inikan pula...
On the way back, we decided to "misuse" kenderaan pejabat after many effort to get a decent rented car and it was a failure.
Seb baik En.Muhammad JPN Cawangan Wilayah Timur sudi menjadi tour guide kami dengan Pesona SE beliau.
Ya niat murni menggunakan pajero dilupakan kerana 4 bulan tersadai di dalam workshop. Memang patut ditimbulkan isu dalam meeting kerana kenderaan JPN Wilayah ini tidak langsung berfungsi? macam mana nak buat site visit kan?
Well, I was so happy that on the way to Losong to buy tonnes of keropok lekor, we stopped by at this place for some photos.

Yes, my first primary school - Sekolah Kebangsaan Pusat Chabang Tiga.
Huhu, dah hampir 23 tahun aku meninggalkan tempat ini. Banyak betul perubahan.
Pertama, bangunan satu tingkat ala Kolonial British telah sama sekali diruntuhkan dan digantikan dengan bangunan tiga tingkat. Klasik bangunan lama tu. Sebab dia banyak tingkap dan sungguh airy. Dulu mana ada pakai window panes ni. Tak main lar kan? Budak zaman zaman dulu pun masih decent dan civilised walaupun ada kemungkinan nak terjun tingkap lari daripada cikgu itu ada!
Taim paling nostalgia apabila melihat kelas darjah satu aku dalam keadaan yang begitu "klasik" gittew....

Memang kena repaint work sikitkan?
Teringat ketika hari pertama, cikgu tanya, "sapa nak jadi ketua darjah?"
Dan aku pun dilantik kerana paling lama angkat tangan. Padahal tatau pun apa itu ketua darjah. Macam bunyi penting lar kan masa tu. Sah gila kuasa! Cikgu aku bangga aku ketua darjah yang sangat garang dan perempuan lak tu.
Bermula sejak hari itu, tugas aku bawak buku cikgu ke bilik guru, amik kapur, dan kebebasan memegang pembaris kayu sepanjang blackboard untuk me"nitik" kaki kaki buat bising dan buat havoc dalam kelas.
Wah, sungguh kejam pemerintahan sampai diorang suka tak puas hati kan?
Dan melihat pemandangan ini, telinga aku masih terngiang ngiang dengan muzik tarian yang dimainkan untuk persembahan hari sukan sekolah. Gigih kami berlatih tarian pom-pom itu dengan muzik latar lagu Stevie Wonder- Part time Lover, kira macam hit lar pada masa itu.

Pergh, dah tua la aku rasa. Macam tak caya.....
Aku hanya habiskan separuh darjah satu di sekolah ini kerana ayah aku ditukarkan ke Pengkalan Chepa pula. Dapatla merasa tinggal di Terengganu dalam 3 tahun jer.
Seb baik En.Muhammad JPN Cawangan Wilayah Timur sudi menjadi tour guide kami dengan Pesona SE beliau.
Ya niat murni menggunakan pajero dilupakan kerana 4 bulan tersadai di dalam workshop. Memang patut ditimbulkan isu dalam meeting kerana kenderaan JPN Wilayah ini tidak langsung berfungsi? macam mana nak buat site visit kan?
Well, I was so happy that on the way to Losong to buy tonnes of keropok lekor, we stopped by at this place for some photos.

Yes, my first primary school - Sekolah Kebangsaan Pusat Chabang Tiga.
Huhu, dah hampir 23 tahun aku meninggalkan tempat ini. Banyak betul perubahan.
Pertama, bangunan satu tingkat ala Kolonial British telah sama sekali diruntuhkan dan digantikan dengan bangunan tiga tingkat. Klasik bangunan lama tu. Sebab dia banyak tingkap dan sungguh airy. Dulu mana ada pakai window panes ni. Tak main lar kan? Budak zaman zaman dulu pun masih decent dan civilised walaupun ada kemungkinan nak terjun tingkap lari daripada cikgu itu ada!
Taim paling nostalgia apabila melihat kelas darjah satu aku dalam keadaan yang begitu "klasik" gittew....

Memang kena repaint work sikitkan?
Teringat ketika hari pertama, cikgu tanya, "sapa nak jadi ketua darjah?"
Dan aku pun dilantik kerana paling lama angkat tangan. Padahal tatau pun apa itu ketua darjah. Macam bunyi penting lar kan masa tu. Sah gila kuasa! Cikgu aku bangga aku ketua darjah yang sangat garang dan perempuan lak tu.
Bermula sejak hari itu, tugas aku bawak buku cikgu ke bilik guru, amik kapur, dan kebebasan memegang pembaris kayu sepanjang blackboard untuk me"nitik" kaki kaki buat bising dan buat havoc dalam kelas.
Wah, sungguh kejam pemerintahan sampai diorang suka tak puas hati kan?
Dan melihat pemandangan ini, telinga aku masih terngiang ngiang dengan muzik tarian yang dimainkan untuk persembahan hari sukan sekolah. Gigih kami berlatih tarian pom-pom itu dengan muzik latar lagu Stevie Wonder- Part time Lover, kira macam hit lar pada masa itu.

Pergh, dah tua la aku rasa. Macam tak caya.....
Aku hanya habiskan separuh darjah satu di sekolah ini kerana ayah aku ditukarkan ke Pengkalan Chepa pula. Dapatla merasa tinggal di Terengganu dalam 3 tahun jer.
Comments
Post a Comment