Respect

I made a history today.

Confronting people in the office. Ala-ala nak cat fight macam dalam The Next America's Top Model gitu.

Aku rasa tak pernah aku selamba datang bilik orang, pastu aku kata nak jumpa dia ada hal dengan nada yang begitu serius. Aku memang stail direct to the point. Ada problem jumpa, daripada ko nak mengutuk kat belakang, meh sini bagitau apa ko tak puas hati.

The best part, muka member tu memang gila takut tengok aku. Aku tak buat apa apa, cuma pesan jangan ke mana mana sebab aku nak sangat jumpa dia.

Bila aku dah setel part aku dengan Mr.B, aku pun menuju ke arah bilik itu. Aku nak tanya dia jer. Yerla daripada bersangka buruk baik kita settlekan.


Cepat cepat aku nampak dia nak kuar dan lari.Bila aku nak stop dia, dia macam mengelak sebab dia tak nak confront. Aku tak pernah tengok manusia sepenakut itu.

Kalau tak bersalah, kenapa takut nak lari kan? Kenapa berani nak mengadu benda yang bukan bukan tetapi tidak mahu menanggung risiko diterjah oleh orang seperti aku?

Aku dah la menyampah kepada species perempuan melayu terakhir ni. Dipujuk rayu, terus lemah menyerah dengan akal sesempit dan sekolot itu. Yang aku tak percaya dia boleh syor duit pembeli rumah, duit rakyat, berpuluh puluh ribu dikeluarkan kepada pemaju durjana itu. Tukang pujuk pun setakat bawak kancil buruk. Memang bad taste. Or simply no taste.

Tataula kalau dia balik pusat dan menjaga perbendaharaan negara.

Hancus.....

Comments

  1. Mmg penakut. Kalo kena confront mesti nangis

    ReplyDelete
  2. yup. The moment I saw the fear in her eyes, I was empowered.

    ReplyDelete
  3. Perg... cayalah Myn! Main terjah je yek. Cam Nas Melodi plak... Bravo!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts