Lang Tengah ( in the happier note!)
I discovered that my daughter loves water as much as I do.
We spent time together building sand castles and snorkeling. Setiap hari, kami akan bagi makan ikan dengan kulit-kulit roti. Banyak juga ikan datang kerumun kami anak beranak. Memang menyeronokkan.Kalau ada post kosong kat situ, aku memang nak apply lar!
Dulu masa duduk di Terengganu, ayah aku takkan lupa bawak aku pegi pulau-pulau atau taim nak memancing atau mencadak sotong. So tader masalah bab mabuk laut sebab dah dibiasakan.
So Fatiha sudah melepasi ujian mabuk laut. Aku nak hantar dia pegi OBS plak lepas ni, sebagai penyambung tradisi. Ayah aku, aku dan anak aku (bakal ex-bounder lar kan).
Dua minggu tak jumpa, mesti hangus kulit anak aku yang dah sedia maklum, anak mami!
Dan aku menangguhkan amik lesen sebab nak bagi anak aku tak keseorangan dalam air.
Lina Encharang kalau tau aku tak amik license ni, abis la aku dibebelnya.
Yerla dah ada beberapa orang budak PTD berscuba license nak pegi trip. Nak cukupkan korum la kan kalau aku join.
So aku plan next month mungkin pegi Perhentian lepas cek clear.
Dah dapat lesen, baru boleh plan dengan Lina, si Dive Instructor. Tak sangka ada gak PTD yang dah jadi Dive Instructor. Ntah ntah Dive Master. Hail to Lina!
Tak sabar rasanya.
We spent time together building sand castles and snorkeling. Setiap hari, kami akan bagi makan ikan dengan kulit-kulit roti. Banyak juga ikan datang kerumun kami anak beranak. Memang menyeronokkan.Kalau ada post kosong kat situ, aku memang nak apply lar!
Dulu masa duduk di Terengganu, ayah aku takkan lupa bawak aku pegi pulau-pulau atau taim nak memancing atau mencadak sotong. So tader masalah bab mabuk laut sebab dah dibiasakan.
So Fatiha sudah melepasi ujian mabuk laut. Aku nak hantar dia pegi OBS plak lepas ni, sebagai penyambung tradisi. Ayah aku, aku dan anak aku (bakal ex-bounder lar kan).
Dua minggu tak jumpa, mesti hangus kulit anak aku yang dah sedia maklum, anak mami!
Dan aku menangguhkan amik lesen sebab nak bagi anak aku tak keseorangan dalam air.
Lina Encharang kalau tau aku tak amik license ni, abis la aku dibebelnya.
Yerla dah ada beberapa orang budak PTD berscuba license nak pegi trip. Nak cukupkan korum la kan kalau aku join.
So aku plan next month mungkin pegi Perhentian lepas cek clear.
Dah dapat lesen, baru boleh plan dengan Lina, si Dive Instructor. Tak sangka ada gak PTD yang dah jadi Dive Instructor. Ntah ntah Dive Master. Hail to Lina!
Tak sabar rasanya.
Sweeet...
ReplyDeleteTak sabar nak ade anak sendri, tapi aku takut nak beranak..