Tai Chi
Baru nak bernafas, kena lagi!
Macam biasa bila Immediate Boss Tai Chi kerja, aku terpaksala lar jadi volunteer.
Heran lar aku bila Boss Laki ni taim cucu demam or sakit nak amik EL lagi.
Anak menantu lelaki dia ni tak gheti nak jaga anak ker? Penat la aku nak dengar alasan ohhh bini saya sakit, anak saya tak sihat, cucu saya pun sama.
Aku yang sakit ni, sakit jiwa, sakit hati, sakit nafkah zahir & batin ni masih lagi nak pegi keje walau kad punch dah 5 kali merah bulan ni.
Tapi insiden macam ni can be a bless in disguise lar. Aku ada peluang keje ngan Top Bosses yang ingat aku 41 so boley la dibuli-buli.
Yang paling best, minit mesyuarat No Boss 1 chair telah dikarang dengan superb sekali. ahahahahaha. Satu dua jer kena ammend ngan Datuk KSU. itula namanya work smart, bukan work hard pastu 20 kali tukar menukar.
Bos Pengarah aku yang cerewet tahap Dewa pun rasa macam tak percaya.
Apa yang aku dengar si Bos cerewet ni komen " Jazmin, You almost there!"
Keramat sungguh kata-kata Bos yang kedekut dengan pujian dan sokongan moral.
Yerla bukan senang woo.... Aku pernah gak berperang mulut ngan si dia ni bila dia hentak hentak minta keje disiapkan segera. Sehingga mulut lancang ku perli berkata kerana tak tahan dipaksa,
"Sir, I only have a pair of hands. If I have more than one, I am already a God.
So being a God, what's all these thing had to do with me?"
Ternganga Si 54 ni dengar, sampai dia pun geleng-geleng kapla. Yerla, Tuhan dia ada lapan Tangan. Memang betul lar kan?
Tapi apa yang penting, aku lagi semangat nak organise next meeting. "Buah hati" pengarang jantung akan juga datang sebagai ahli iaitu "pemangkin" kerja ku sekarang.
Kalau la aku jadi gundik atau Bini No. 2 dia, mau dia bagi aku sebuah lamborghini atau masserati. Hari hari aku tengok dia parking kereta best best depan millenium tower, right from my office window. Mau jer aku buat-buat "terlanggar" kan? ahaahahahahah.
Tapi that sexy british accent adalah daya penarik yang tak boleh dinafikan. Dan senyuman ultra konfiden yang menikam kalbu.
Macam biasa bila Immediate Boss Tai Chi kerja, aku terpaksala lar jadi volunteer.
Heran lar aku bila Boss Laki ni taim cucu demam or sakit nak amik EL lagi.
Anak menantu lelaki dia ni tak gheti nak jaga anak ker? Penat la aku nak dengar alasan ohhh bini saya sakit, anak saya tak sihat, cucu saya pun sama.
Aku yang sakit ni, sakit jiwa, sakit hati, sakit nafkah zahir & batin ni masih lagi nak pegi keje walau kad punch dah 5 kali merah bulan ni.
Tapi insiden macam ni can be a bless in disguise lar. Aku ada peluang keje ngan Top Bosses yang ingat aku 41 so boley la dibuli-buli.
Yang paling best, minit mesyuarat No Boss 1 chair telah dikarang dengan superb sekali. ahahahahaha. Satu dua jer kena ammend ngan Datuk KSU. itula namanya work smart, bukan work hard pastu 20 kali tukar menukar.
Bos Pengarah aku yang cerewet tahap Dewa pun rasa macam tak percaya.
Apa yang aku dengar si Bos cerewet ni komen " Jazmin, You almost there!"
Keramat sungguh kata-kata Bos yang kedekut dengan pujian dan sokongan moral.
Yerla bukan senang woo.... Aku pernah gak berperang mulut ngan si dia ni bila dia hentak hentak minta keje disiapkan segera. Sehingga mulut lancang ku perli berkata kerana tak tahan dipaksa,
"Sir, I only have a pair of hands. If I have more than one, I am already a God.
So being a God, what's all these thing had to do with me?"
Ternganga Si 54 ni dengar, sampai dia pun geleng-geleng kapla. Yerla, Tuhan dia ada lapan Tangan. Memang betul lar kan?
Tapi apa yang penting, aku lagi semangat nak organise next meeting. "Buah hati" pengarang jantung akan juga datang sebagai ahli iaitu "pemangkin" kerja ku sekarang.
Kalau la aku jadi gundik atau Bini No. 2 dia, mau dia bagi aku sebuah lamborghini atau masserati. Hari hari aku tengok dia parking kereta best best depan millenium tower, right from my office window. Mau jer aku buat-buat "terlanggar" kan? ahaahahahahah.
Tapi that sexy british accent adalah daya penarik yang tak boleh dinafikan. Dan senyuman ultra konfiden yang menikam kalbu.
Comments
Post a Comment