Mariah yang kukenali
Sangat bosan minggu ini. Cik Moon ajak tengok Rihanna, tapi aku tak berapa sangat la fanatik.
Tak macam Mariah Carey tu, semua lagu aku taim sekolah sekolah, so bila taim Band si Ara layan "Always be My Baby" masa Adiwarna, aku dah kemaruk konsert Mariah plak. Boleh join nyanyi sekali sebab dah hafal. U know, lyrics lagu Mariah ni evolve sekali dengan zaman peralihan aku dari dara sunti ke budak nakal/minah rempit kepada emak orang. Tapi aku tak pernah lar evolve macam pakaian Mariah yang semakin skimpy tu.
Bila mamat sebelah aku tegur, "uish, ko pun tahu lagu-lagu rock ni?"
Aku nak tergelak, tapi aku tahu sesetengah orang mana pernah layan Mariah Carey. Dia ingat si David Cook la penyanyi asal, so rock la kan genre lagu tu.
Bercakap tentang penyanyi ini, ada satu insiden lawak semasa aku balik kampung belah mak aku satu ketika dulu, semasa cuti outing bermalam dari asrama . Zaman dulu, mana ada IPOD, MP3 player kan. Semua pakai Walkman, pemain kaset yang kira dah canggih la jugak bagi budak sekolah macam aku .
Sedang aku membelek majalah mendengar walkman, nenek aku join, curious nak dengar cucu dia dengar lagu apa. Yerla, orang tua, takut aku ni dengar menda pelik-pelik. Sebenarnya dia nak suruh aku dengar ceramah agama atau nasyid lar kot.
Sambil membelek kaset aku yang aku longgok depan aku, nenek aku tersenyum gembira sambil berkata,
"wah, tak sangka ada juga penyanyi omputih nama sama ngan Inon. Seksi pulak tu"
Ahahahahahah. Nama nenek aku pun Mariah. Moyang laki aku yang letak nama, so tatau la mimpi apa plak sebab arwah adalah seorang guru agama.
So everytime orang perli-perli kenapa nama aku "jazmin/jasmine atau nama anak lelaki "Adam Daniel" yang bunyi kebaratan tu, adalah modal sedikit aku nak ceritakan yer tak?
Ish, dah lama beno tak balik kampung jenguk nenek.
Tak macam Mariah Carey tu, semua lagu aku taim sekolah sekolah, so bila taim Band si Ara layan "Always be My Baby" masa Adiwarna, aku dah kemaruk konsert Mariah plak. Boleh join nyanyi sekali sebab dah hafal. U know, lyrics lagu Mariah ni evolve sekali dengan zaman peralihan aku dari dara sunti ke budak nakal/minah rempit kepada emak orang. Tapi aku tak pernah lar evolve macam pakaian Mariah yang semakin skimpy tu.
Bila mamat sebelah aku tegur, "uish, ko pun tahu lagu-lagu rock ni?"
Aku nak tergelak, tapi aku tahu sesetengah orang mana pernah layan Mariah Carey. Dia ingat si David Cook la penyanyi asal, so rock la kan genre lagu tu.
Bercakap tentang penyanyi ini, ada satu insiden lawak semasa aku balik kampung belah mak aku satu ketika dulu, semasa cuti outing bermalam dari asrama . Zaman dulu, mana ada IPOD, MP3 player kan. Semua pakai Walkman, pemain kaset yang kira dah canggih la jugak bagi budak sekolah macam aku .
Sedang aku membelek majalah mendengar walkman, nenek aku join, curious nak dengar cucu dia dengar lagu apa. Yerla, orang tua, takut aku ni dengar menda pelik-pelik. Sebenarnya dia nak suruh aku dengar ceramah agama atau nasyid lar kot.
Sambil membelek kaset aku yang aku longgok depan aku, nenek aku tersenyum gembira sambil berkata,
"wah, tak sangka ada juga penyanyi omputih nama sama ngan Inon. Seksi pulak tu"
Ahahahahahah. Nama nenek aku pun Mariah. Moyang laki aku yang letak nama, so tatau la mimpi apa plak sebab arwah adalah seorang guru agama.
So everytime orang perli-perli kenapa nama aku "jazmin/jasmine atau nama anak lelaki "Adam Daniel" yang bunyi kebaratan tu, adalah modal sedikit aku nak ceritakan yer tak?
Ish, dah lama beno tak balik kampung jenguk nenek.
Comments
Post a Comment