Kawan-kawan

Seghonok dapat jumpa Hisyam, staf lama di kompeni lama malam tadi.

Walau dia terkejut tengok aku gemuk dan tak seksi lagi, tapi kami memang bersembang sakan mengenai perjalanan hidup kami yang penuh dengan sandiwara semasa itu.

Sangat rindu dengan kawan-kawan yang sporting, boleh dibawa berbincang, gaduh sebab kerja tapi lepas tu ok balik. Aku rindu nak naik banana boat, barbeque, snorkelling, candak sotong dan udang, lepak main daun pakau hisap rokok, lepas tu cerita hantu. Aku rindu bila taim buka puasa setiap tahun, kami akan berkumpul dan taim main futsal, depa ajak aku sebab diskaun sket kat Sports Planet itu.

Kenangan lama memang mengasyikkan. Kena plak taim-taim kritikal, mereka sanggup bersusah payah membantu.

Jika difikir, kadang-kadang yang lama akan lebih dihargai setelah yang baru menyakitkan dan menjengkelkan. Walau zahir nampak semua OK, hatiku bernanah balik dengan manusia-manusia yang depan aku ni sekarang.

Cuba bayangkan badigol and friends telah tick semua pilihan untuk western course majlis kementerian di hotel Sheraton nanti. Ayam mau, ikan mau, daging mau, vegetarian lagi ditick-tick kan. Tepuk dahi kerna pening. WTF?

Akut tak boleh tahan dengan manusia yang tak gheti fine dining ini. Korang semua ni tak pernah pegi function ker? Memang tak cultured.

Kalau aku di Shangrila dulu, pernah gak tray minuman aku dilayangkan macam saucer di kitchen kerana ada satu boss jabatan mana datang function request,

"Dik, saya nak minta milo o panas boleh? Kawan saya tu nak teh tarik!"

Ingat kedai mamak ker?

Heheheh, standard korang la kan?

Comments

  1. diorang patut pegi sesi makan beradap kat INTAN.

    ada ke main order camtu jer...??

    eh, bila nak lepak pekena vodka ni?

    ReplyDelete
  2. ko nak ajak layan kat mana?

    jum layan techno and house di EUPHORIA.

    hang ajakla geng jantan, aku bawak 2-3 girls.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:51

    aku rasa semua orang patut masuk kelas puan rahimah hahahahahha.

    maafkan diaorang min, dah tua. nyanyok maaaa =p

    ReplyDelete
  4. marmalade,

    umur 40 dah nyanyuk?

    aku rasa ED (erectile dyfunctional) pun skali.

    ahahhahahahahaah!

    ReplyDelete
  5. itu tandanya datang sebab nak makan free semata2...then mintak lelebih plak...seb baik tak mintak tosey!!

    ReplyDelete
  6. hadi - on jer!

    ikram - makan free dengan courtesy boleh dimaafkan, asking for something impossible then, is so sinful yer! eheheheheeh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts