Turun Padang

Hangin aku anak buah buat "donno" kat fail fail department aku. Yerla, pemaju dah 4000 lebih, nombor fail dah sampai 5 series (ces, alangkah bagus kalau ia Bimmer 5 series mcm disebut Mala). berlonggok macam busut. Kalau aku bakar fail-fail tu, mau tak capai 200o darjah celcius atau cukup la satu malam bagi solo camp aku terang benderang. kuar memo warning. sapa sepah fail, atau aku terjumpa tengah jalan, siap korang. SKT korang aku bagi sikit giler bersama Memo Tunjuk Sebab (sah aku dah kena badi Razaimie Raja STS, hahahahahah)

Tapi aku bukanlah nak cerita pasal fail tu. Aku nak cerita betapa pentingnya kita turun padang dalam operasi angkat angkat barang. ehhehehehe

Satu malam aku kesakitan tahan pedih operation aku tak baik baik lagi tu semenjak modul polis. Memang tobat takmo tolak troli fail-fail tu lagey. Aku tolak tu sebab nak motivate anak buah aku, aku bukan la penolong pengarah yang tahu arah arah jer. kalau boss sama angkat, anak buah kena la usaha lebih sikit. Tapi betul la aku memang terharu la satu insiden yang jadi kat aku smalam.

masa aku pegi bahagian lesen pickup belen-belen fail kami , dengan 3 konvoi trolley bersama anak buah, tiba-tiba aku nak tergelak .

Korang ingat tak penceramah jemputan taim modul pengurusan aset dan perolehan masa DPA? alar, Encik Zainal kot namanya. Yang buat lawak pastu gabra tiba-tiba, suara sengau-sengau, misai kontot pastu suka conteng-conteng atas whiteboard?

Dia orang lesen KPKT rupanya. sama sama angkat fail dan pindah barang dengan aku.

Aku ingat aku sorang jer menurun taraf pegawai jadi mover tak diiktiraf, ghupanya ada orang tu 2 kali turun taraf sama-sama join effort. hahahahahaha

Comments

  1. aku confirm lah tak ingat sape penceramah kita. dahlah duduk kat belakang, lepas tuh either aku melawak dengan balkish atau frankie, ataupun menulis takpun tido. huhuhuhu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts