Beemer oh Beemer

Aku tak paham sikap pemandu kereta mewah yang bila nak keluar simpang, suka hati mak bapak keluar macam tu jer. Tak kisahlah, the safest car in the world ker, peraturan jalan raya kenala ikut kan iaitu pandang kiri dan pandang kanan. Yang memang lousy bawak kereta-kereta macam ini adalah:

a) Amoi Cina yang perasan happening, rambut rebond macam cerita hantu Ju-on
b) Macik veteran yang rasa Jalan Dungun tu macam zaman era 70-an iaitu tak banyak kereta la kat jalan raya.
c) dan mostly pemandu perempuan yang tak der common sense - jawab call, balas sms, atau betul-betulkan rambut supaya nampak cun dan elegant.


Pagi tadi aku dah hampir menghentam itu Beemer Buruk pada kedudukan 90 darjah yang keluar ke Jalan Dungun iaitu sekitar kawasan runtuhan tembok bangunan CIMB tu. Yerla masa aku nak turun bukit, memang la kelajuan akan bertambah tak payah aku pulas throttle. Dari jauh, aku tengok Beemer tu tak nak plak kuar simpang, tapi bila aku dah 5 meter, baru terhegeh-hegeh nak keluar.

Dalam keadaan terkejut dengan tindakan pemandu Beemer itu yang tidak ada akal, sepantas kilat aku membelok 45 darjah pada kelajuan yang sama ke lorong tengah . Abang kereta Wira di lorong itu pun dapat budget kalau dia tidak melajukan keretanya dan memberi ruang, perlanggaran kenyal itu akan terjadi. Motor lain pun macam tak percaya dengan tindakan Beemer yang menyusahkan mereka kerana aku sempat menjeling melalui side mirror setelah selamat daripada insiden itu, kereta itu memang cilaka. Ramai plak masuk lorong tengah sebab tak tahan slownya dia bawak, memang aku dalam hati menyumpah nyumpah.


So korang, kalau dah mampu pakai merce, bimmer ker, the safest car in the world ker, maintain the common sense. So far pemandu melayu tak der bagi aku kepala pening la .hehehehehhe





Comments

  1. suh dsp ooi saman kerana memandu cam hampeh.....

    ReplyDelete
  2. aku tak sempat plak nak amik itu plat nombor. thanks for the suggestion

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts