Perang Saraf 2
Setelah hampir 3 minggu perang saraf dilancarkan, akhirnya rundingan damai termeterai di bilik boss selama 3 jam. Hanya aku dan boss sahaja di dalam bilik itu, pintu ditutup berkunci. eehhehe jangan ingat aku buat apa apa plak. Aku bukan Monica Lewinsky yer.
Perkataan, kecewa, terkilan, rasa betrayed, malu adalah perkataan-perkataan terkandung di dalam hujah-hujah pembelaan yang dikeluarkan dari pihak masing-masing. Malas nak fikir banyak. Last-last Boss bagi ultimatum setelah melihat muncung mulutku seperti Norlia Ghani tak abis-abis.
"Selagi Tidak Menyalahi Peraturan Penjawat Awam dan Hukum Agama, Boss is always Right"
No arguement. Aku tunduk pasrah.
"so jazmin, agak-agak lepas ni, hubungan kita boleh mesra macam dulu-dulu tak?"
"entahla Boss. Hanya masa menjadi penentu. Beri sedikit masa kepada saya. Boleh tak kita berlakon mesra di depan staf-staf ni jer. Saya cuba jadi pelakon terbaik"
"OK, kalau awak masih tidak selesa bekerja dengan saya, ada dua cadangan.. Satu, you boleh jumpa Shahrul Admin atau teruskan lakonan anda."
Demit. Dia suggest aku plak tukar bahagian. Aku akan jadi Worker From Hell. Hell you go!
Perkataan, kecewa, terkilan, rasa betrayed, malu adalah perkataan-perkataan terkandung di dalam hujah-hujah pembelaan yang dikeluarkan dari pihak masing-masing. Malas nak fikir banyak. Last-last Boss bagi ultimatum setelah melihat muncung mulutku seperti Norlia Ghani tak abis-abis.
"Selagi Tidak Menyalahi Peraturan Penjawat Awam dan Hukum Agama, Boss is always Right"
No arguement. Aku tunduk pasrah.
"so jazmin, agak-agak lepas ni, hubungan kita boleh mesra macam dulu-dulu tak?"
"entahla Boss. Hanya masa menjadi penentu. Beri sedikit masa kepada saya. Boleh tak kita berlakon mesra di depan staf-staf ni jer. Saya cuba jadi pelakon terbaik"
"OK, kalau awak masih tidak selesa bekerja dengan saya, ada dua cadangan.. Satu, you boleh jumpa Shahrul Admin atau teruskan lakonan anda."
Demit. Dia suggest aku plak tukar bahagian. Aku akan jadi Worker From Hell. Hell you go!
pergh!
ReplyDeletemake ur decision!!!
ReplyDeletego girl!
ReplyDelete