PeeDee Mission
Semalam punya meeting memang aku kena masuk. Tengok muka boss, cam kesian plak.
Tapi tak logik lar alasan setengah setengah staf tak dapat nak join kursus fail meja kat Pee Dee weekend ni. Alasan- tadak orang nak jaga anak. Laki Outstation. Bini Baru Abis Pantang.
Orang lain pun ada anak, ada bini. Belasah bawak la kalau tiga hari kena sumbat cam ikan sadin. Paling best, check-in ngan duit sendiri. Nak claim pun biarla duit minyak ngan tol. Alar cuti sekolah, dok rumah pun sama jer, cuma kena kuar duit sikit.
Admin pun satu, taim cuti sekolah, babysitter pun nak pegi vacation. Datuk Nenek pun nak cuti rehat lepas jaga cucu. Kalau nak buat kursus, weekdays jer la.
Aku pun terpaksa la membawa Nurul Fatiha. Cam aku selalu bawak semasa perasmian projek PPR, projek perumahan mesra rakyat. Yerla taim weekend plak event-event tu. Mampus pi la YB ka ADUN ka nak jeling-jeling. Yang penting, boss kata suh p, kita p. Camner dengan siapa, tak penah kena tanya.
Dan boss aku kalau nak jeling-jeling, peduli apa kan? Janji aku buat kerja.
Tapi tak logik lar alasan setengah setengah staf tak dapat nak join kursus fail meja kat Pee Dee weekend ni. Alasan- tadak orang nak jaga anak. Laki Outstation. Bini Baru Abis Pantang.
Orang lain pun ada anak, ada bini. Belasah bawak la kalau tiga hari kena sumbat cam ikan sadin. Paling best, check-in ngan duit sendiri. Nak claim pun biarla duit minyak ngan tol. Alar cuti sekolah, dok rumah pun sama jer, cuma kena kuar duit sikit.
Admin pun satu, taim cuti sekolah, babysitter pun nak pegi vacation. Datuk Nenek pun nak cuti rehat lepas jaga cucu. Kalau nak buat kursus, weekdays jer la.
Aku pun terpaksa la membawa Nurul Fatiha. Cam aku selalu bawak semasa perasmian projek PPR, projek perumahan mesra rakyat. Yerla taim weekend plak event-event tu. Mampus pi la YB ka ADUN ka nak jeling-jeling. Yang penting, boss kata suh p, kita p. Camner dengan siapa, tak penah kena tanya.
Dan boss aku kalau nak jeling-jeling, peduli apa kan? Janji aku buat kerja.
ok lagi tu.
ReplyDeletewa ni asyik cari alasan jer tanak g function hujung minggu.
yerla, hujung minggu jer time wa ngan anak bini wa. dah la weekend kedah jumaat-sabtu, weekend penang sabtu-ahad. tp hujung minggu la byk event.
last-last wa kowtim ngn imm boss wa. kalo ada function weekend, mmg dia akan buat-buat x nampak wa...bg la can wa balik penang..haha.
OKla dapat boss yang boleh kawtim.
ReplyDeleteaku paham kalau tiap tiap weekend ada event, mesti takkan pegi punya.kena long distance punya relationship, traveling lagi. memang memenatkan.
even weekend pun aku bantai tidur.
nampak gaya aku akan tidur panjang senin nanti.
hahahahah