Up to the wall!

Crazy guy! He purposely carik pasal with me this morning where I was downstairs cucuk duit for 5 minutes only. The whole office kecoh when he was looking after me, just because he could not tahan that kemahuan tengok aku every single morning, itula yang dibuatnya selama sebulan ni, suh jumpa dia kat bilik bila sampai dia halau balik aku ces!. It happened that Mr.P memang takder keje membuli pegawai cam aku. Sharp at 8 a.m, which aku just nice masuk opis pahtu turn kejap, keringan tepon dah berbunyi. Since aku dah kebulur tahap cipan, aku pun kena cucuk duit beli karipap kat 7-e bawah opis kejap tapi dah nasib badan dia plak pepagi tak leh tengok aku senang kejap kat opis. Lepas tu dia masuk terus bilik KPP aku, masa tu aku ngan Mak Hanim ngan Mr.Cheong sebuk berdiskusi pasal meeting nni. Dia bombarded masuk dengan serangan verbal sambil memandang aku dan associate dengan kata-kata,
" why your officer gone missing?"
dengan muka ala-ala cina komunis bengkerk, mr.Cheong, dengan penuh selamba back-up aku," who's missing? No one missing." Kami pandang dia smacam sebab dia tak dijemput pun masuk bilik KPP aku....
ehehhehehehehe, selamat aku. Dia dah takda modal nak pekena aku ahahhahahahah. memang nak carik gaduh pepagi.
lepas tu mai plak idea dia berkata,
" why the LA dont want to join the meeting? Very important tau sebab this stage dah come to the legal advice, u must make sure he comes"
Aisey, plak dah dia ni nak cari pasal. Dengan selamba aku berkata,
"I have already talk to the PA since last week, several times but the LA still kept quiet. "
Macam tak puas hati dia berkata,
"Eversince you memang baik sungguh with SUPAR and the crony, why dont u ask him to issue the MEMO to LA.... "
Aik, ayat-ayat berunsur kejelesan pacik tua ni. Tau pun selama ni aku ber-rapport baik ngan segala segala kaitan menteri kat sini, mcam tak puas hati jer ayat-ayat dia ni. All this while, I was having good working relation and network with these people, the rest senang nak kawtim untuk urgent issues. Macam last week, dia purposely hantar aku ke parliment back up SUPAR's penggulungan. Bila aku balik, terhegeh-hegeh datang kat bilik aku tanya baik-baik camner everything. Yerla pacik takut nanti kena tembak ngan si SUPAR, sedangkan SUPAR tu cool jer ngan aku, sengeh-sengeh lagi. Tak paham la aku ngan si Mr.P ni, asyik kena jadik postmen tapi layanan dia macam mandur maki pekerja estet getah ladang mana ntah. Agaknya dia memang bermasalah, kalau tak kenapa nak takut yer tak?
ahahahha, what everla. THe best part, LA datang la gak bila si Vijay call bagitau kat aku MEMO supar dah shoot ke LA opis. hehehehe insider's info through pegawai LA, si LA ni takder choice terpaksa ikut arahan SUPAR. TU la sekor pacik ni pun ego tak bertempat, macam buat dia tu Peguam Negara susah nak co-operate ngan department aku. Syioknyer esok hari terakhir utk meeting projek ni sebelum SPNB take over. selamat......
"OK, aku pun

Comments

Popular Posts