Lingau Betul! ---> dah terguna plak perkataan ni

Called me a racist, tapi tak bagus la mcam tu kan?
Yesterday, it was the usual mesyuarat pengurusan whereby the usual will come out and to me, it is an avenue for my Boss to direct shoot me with stupid remark, making me sounded and looked like a fool in front of others. Sometimes, when it comes to personal reason, any work pun jadi macam tak buat kerja, so baik tak payah nak pening kepala fikir, baik tidur sahaja ahahahhah.
A Few days ago, I received a message from YB SUPAR , in a piece of POST IT note, asking to have this meeting for terbengkalai follow-up. Since we have been allocated with budget to jalan the projects (ironically semua jalan bila pilihanraya sahaja), we were supposed to discuss this with The REscuer Parties which means everybody in that region including the new YB IJok need to come for the meeting. And for the past few days, I had been dialling, texting this Parthiban guy just to get details of his office add/fax numbers but no answer, no reply and I felt like a fool lar! Isk, takan dah menang pilihanraya, sibuk sampai tepon tak angkat. Nver mind, I called Vijay again, asking the alternative numbers. While doing so, I called to remind Vijay, the SUPAR PA to come out with an official memo for the arahan mesyuarat, thinking that is the procedure implemented for directing purpose. Manala tau, tada memo susah plak nak explain kat boss why suddenly ada meeting without his knowledge. Last time dia tuduh aku tak LOYAL kat dia, engkar cakap dia. Do something behind his back. So si Vijay agreed to do it like usual previous memo but yesterday, buat during meeting pengurusan aku kena tembak.
"You Jazmin, why asking the PA to do MEMO and mentioned to him that without MEMO, I wont sign the letter?" semua orang pandang aku cam aku pesalah besar burukkan boss depan PA tu.
Pergh, kes backstabbed ni. Hangin tul aku kat si Vijay ni. Bila masa plak aku cakap camtu kat dia sedangkan dia sendiri tau, MEMO is the mandatory thing in the first place. Ces! Kes malas nak buat MEMO la ni. Pahtu cakap kat Mr.P aku suh buat sebab takut kena marah dek si Mr.P.
Celaka betul la hindu ni. Kita dah la berjaga malam nak menangkan si Parthiban ni buat itu ini, kes tak mengenang budi betul. Plak tu boss sama tinted ngan dia, saja cari pasal kenakan aku. memang hangin la aku satu hari sebab orang tanya lepas meeting, betul ker aku cakap camtu kat Vijay. Macam jahat plak aku. Aku pun tengah dok fikir apa menda aku nak buh kat si Vijay lepas ni. The thing yang aku tak paham, message tu from SUPAR, si VIjay selalu jer call bagitau, manala tau si Vijay ni tatau nak buat meeting ker apa disebabkan aktiviti mengular dia ngan Mr.P ni. The real scenarionyer, SUPAR memang tak ngam ngan si Mr.P, macam menteri-menteri yang lain. Semua pakai messenger terus direct kat pegawai cam kami ni, rasa serba salah nak keluarkan arahan or surat without minutes daripada Mr.Boss. So apa-apa hal, MEMO Is the SAFEST WAY! Then ANOTHER THING, aku suh buat MEMO at least nampakla dia buat keje depan boss dia and Mr.P pun tak da la rasa aku komplot ngan Geng parlimen belakang belakang. Susah betul la nak paham rentak dia. And to be frank, si Parthiban ni pun still tak angkat tepon, ntah ntah saja si Vijay ni bagi numbo salah nak cari pasal kat aku. Aku pun terkial-kial nak buat satu surat panggilan mesyuarat bodoh sebab maklumat si Parthiban ni tak lengkap sampai ke hari ni. Apa nak jadi jadila. Lantakla kena sembur di Pagi Senin. Dah Nasib!

Comments

Popular Posts