Makan-makan

The suku tahunan report session is just around the corner but somehow I am glad that the real J41 peeps came today to the rescue. I was about to pass the work to them but since they are bunch of new Jurutera officers (private to goverment sector), let the senior (Mr.Das) does all the briefing eehehehe. buat apa susah-susah.
Surprisingly, while finishing my letters of meeting and memos, Cik Wan came to announce a personal invitation for Dato Menteri Birthday Celebration. ehehehhe rasa honoured plak as normally a small bunch of people will be invited but what the heck, Dato wants to know perkembangan projek-projek terkini. Kenala datang as normally she wants to get some updates for parliment session later. Kira dua dalam satu la ni (makan sambil bincang-bincang) Made my move to the nearest book store downstairs for a greeting card, takder budget der nak beli hadiah kat menteri.
As usual, Dato came and everybody greeted her for the special day. Biasala, sembang sembang orang politik. Cerita menteri ini menteri itu, even the other Setiausaha Sulit pun Ms. T pun sembang rancak pasal Botox??? ehhehehehe We had this buffet at the office and the desert was a way too much to my liking, manis sangat even my KPP pun tak leh makan sebab ada diabetes. Somehow, while doing our lunch, she asked some questions which kak Hanim would reply with this and that, and Dato angguk angguk tanda paham. Ehehehhehe. Malas nak briefing sebab biarla orang orang tua bersembang, in fact i was the youngest person in the room, buat la macam kat rumah-rumah, penuh adat sopan santun. So when it came to the end, suddenly the Setiausaha Sulit Kanan En.A suddenly buat buat gelabah, announcing that there was a birthday gift, a big box for Dato. "Gucci, Christian Dior?" tanya Dato while she had a peep at the box. Then we made our move back to the office, continuing our pending work. Wah, kalau everyday like this, mau tak jimat duit makan ek, hari hari berjamuan. Time meeting, makan. Time kursus, makan, ntah berapa la budget kementerian spend utk melantak sahaja. Lepas ni, kena la spare birthday card for any occasion. Just in case. Thinking that sometimes makan-makan like this is a way for these people to show their appreciation, kenala rajin rajin update the info. Like the other day, KSU promised to look on this matter by saying that our kementerian has sent a letter to MOF, hopefully janji TKSU(o) dimeterai dengan jayanya. Jangan setakat tanya aku kenapa kaler memo department kaler purple kat aku (ada ka patut?) Soalan bonusku masih belum terjawab oleh cik Tom, "Bila?"

Comments

  1. Anonymous12:27

    makan jangan sebarang makan jay
    tgk apa jd ngan k zz skang.... tak boleh jugak nak turun hatta 1 kg pun...

    once on ur lips
    stay on ur hips, occay?

    ReplyDelete
  2. Anonymous14:43

    sapa dpt tender supply makanan kat pejabat2 kjaan ni mmg best...tapi tak tau la cepat ke tak payment nya...

    asal meeting je mesti ada mkn..bila lagi nak habiskan duit rakyat kan..hahaha..

    sebab tu kena buat keje rajin2 baru la rakyat tak rasa bagi cukai tak berbaloi..keh keh...

    jgn marah eh j-j..

    lagi satu..apsal bernas sgt soklan kenapa memo warna purple..kaler memo ada tunjuk makna apa2 ke? aku plak yg curious nak tau..

    ReplyDelete
  3. Anonymous22:20

    ehehehe cakap pasal makan, makan pree la paling best yer tak?

    yeah, thats true "once on the lips will remain on the hip"
    kenkadang makan sebab tension kerja, ngan orang sekeliling....melantak jerla... depan mata memang kalau dah ada ek...

    bernasnya memo kaler purple tu sebenarnya ikut kehendak direktor dept aku jer bagi nampak fancy... tapi biasala, setiap orang mau menunjuk identiti department walau memo tu sebenarnya tak der kaler pun takpa.yg penting mesej yg nak disampaikan. tapi tu la, kalau diconteng berkali-kali mau tak paper kaler gak abis masuk tong sampah... satu pembaziran... tksu tu rival director aku tu la tanya soklan mengarut...penpaham jerla

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts