The Devil wears anything but Not Prada

I am so pissed off with my pengarah boss who simply raided my room without my permission before I can show him the ammended letter for KSU to sign on. Pagi tadi, tak pasal pasal aku dpat gelaran bodoh and of course, the misunderstanding happened even sebelum pukul 8 pagi.
The thing started when he took the closed file (file TUTUP) instead the ACTIVE FILE and macam mana malaun ni pergi ambil deraf surat yang diedit sejuta kali. Dah lah salah ambil fail, ambil deraf salah tanpa pengetahuan aku and bila sampai keje, kena maki sebakul, alasan sebab aku guna FAIL TUTUP untuk filing tapi malaun mangkuk ni tak perasan FAIL AKTIF kat sebelah, pahtu main tuduh tuduh aku BODOH!. Memang paria abis la. Patutla tak dapat JUSA, keja dok maki orang tak pasal pasal. WHen I checked back, we have sent the ammended letter draft to KSU and happened that KSU fella has sent back for some ammendment. My pengarah even never bother to tell me that his PA has ammended it this early morning but simply called to maki me for the previous draft (the one he conteng twice, which made me looked damn fool in front of other KPPs). Dunno how he got that piece of paper but it is confirmed the one that never reach KSU's desk. So, as the results, I called my CC to ask her to find the keys for my room's lock and starting from today onwards, the room shall be locked and no one including the bastard can enter without my knowledge. Aku ingat Paria ni jenis back-stabbing tapi suka cari pasal marah orang, tapi dah melampau dengan ceroboh bilik orang and tuduh bukan-bukan. Tu susah kalau keling jadi boss, tak dapat promoted, pegi cari pasal ngan orang lain. ehehhehe lepas ni i will be calling Helena, my ptd batchmate at JPA yang jaga post PTD M54, luckily she is there to help. nak buat TAMBAHAN ADUAN SALAH SALAH LAKU. Biar kena masuk pool JPA, dok la hanging kat situ lama-lama ehehhehe. For those who is not fammiliar ngan POOL JPA , it is a place where unwanted civil officers yang ada attitude problem kena panggil and dok lepak lama-lama kat situ sementara tunggu posting baru. ada case bertahun tahun dok berenang kat pool tu. Sebab nobody wants them. But some officers are there for good reason, cam orang wisma putra (diplomats etc) yang tunggu the next transfer to another places.
Ehehehe, if my pengarah wants main taktik kotor, aku buat lekat masuk fail terus. Last time checked ngan Helena, dia ni memang ada issue ngan drinking problem. tu pasal dia tak dpat promoted. Silap arghh, carik pasal ngan aku, kalau buli boss aku takper, tapi jangan buli aku.
Tanduk dah tumbuh balik. till the next episode!

Comments

Popular Posts